Hemorrojder och annat skit

 Jag vet inte om det är ett tecken på att jag börjar bli gammal. Men sjukdomarna börjar rada upp sig och listan börjar bli lång. 

I bland tycker jag att jag inte gör något annat än att läsa om symptom, sjukdomar och framförallt läser på om barnuppfostran..

Jag besitter en del kunskap och suktar alltid efter mer trots jag har slutat jobba inom vården sedan många år. Jag älskar allt med sjukdomar och mediciner och tycker det är superintressant och suger åt mig som en svamp. Jag kan inte få nog med kunskap! Men efter några års studier och många år inom vården orkade jag inte längre, så jag läste några år till på universitetet och utbildade om mig. Men intresset finns kvar. 

Jag tror jag nu är inne på 5 yrket och har massor av studieskulder, men längtar ändå tillbaka till skolbänken för att utbilda mig till nåt nytt yrke. 

Nåja, tillbaka till min något spontana sjukdomslista/symptomlista:

-Klimakteriet- som dock ångrade sig och mensen återkom med pms deluxe

-Jag äter fortfarande venlafaxine och har inte en tanke på att sluta, det är min räddning för att behålla förståndet. 

-När jag var gravid fick jag hemorrojder, det har blivit något värre och är riktigt irriterande

-Tinnitus tillsammans med hörselnedsättning. Oxå irriterande och enerverande

-Tummen- vafan. Tummen krånglar och värker. Detta beror dock på att jag föddes med tre (!) tummar och den ena togs bort i ung ålder och jag stelopererades. Den har opererats under åren men värker till och från. Den andra tummen brukar solidariskt värka den med.

-Sömnen- Sover fortfarande lika dåligt. Fått endast utskrivet de snällaste tabletterna som inte hjälper ett skit. Har dock gått KBT-sömnskola på nätet och efter det sov tillfälligt lite bättre. Dock gör ju varken hund, barn eller make saken bättre som stökar, snarkar och väcker mig. Dessutom gör tinnitusen mig galen när jag ska sova och vaknar på natten. 

-Börjar se sämre,  gråa hårstrån börjar dyka upp och rynkorna blir fasiken fler för varje dag.

-Hjärnan är inte lika snabb som när jag var yngre- tar längre tid att fatta saker och tänka. Det bara måste ju vara åldern!? Jag börjar bli trög! Dessutom snurrar jag till saker utan att tänka först. 

Min strålande lösning på detta är att tröstäta, tröstshoppa och vara trött och sur hemma. Vilket genererar en sur familj och mig med ångest och dåligt samvete. Supersmart! Not!


over and out

Kommentarer

  1. Hur mår ni? Saknar dina uppdateringar
    Mvh trogen läsare sen innan isak

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering