Kaos på jobbet

Jag har trivts bra på mitt jobb, lite upp och ner så där som det kan vara. Men i det stora hela en väldigt bra och trevlig arbetsplats.


De senast halvåret så har det skett stora förändringar, 10 personer har fått gå och mystiska arbetsplaner och beslut har gjorts.


I går kom jag på det. Vi ska arbeta som en annan känd kommun i Sverige, planen och utförandet är exakt som deras.


I höst kommer mitt yrke försvinna och förvandlas till något helt annat. Jag kommer inte ens göra det jag gör i dag. Jag är inte ens säker på att jag vill göra det som ska göras i höst.


Magsår.


Jag letar jobb, men det är dåligt med sånt. Funderar på om jag ska byta bana och jobba med djur i stället? Finns det ens såna jobb för de som inte är djurutbildade?


Eller ska jag börja studera? Vad ska jag bli då?


Oavsett är min (och alla andras här) karriär över.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering