Vabb och Föräldrakurs

I fredags ringde de från Förskolan och sa att Alfred hade ont i magen, så det fick bli en tidig hämtning.


Det märkliga med detta magvirus är att det bara har varit lös mage, han har ätit och lekt som vanligt. Ingen annan i familjen har ännu drabbats. Förutom jag som blivit förkyld.


I dag är alla i alla fall åter på förskolan och jag är på arbetet och försöker jobba igen allt som lagts på mig under veckan.


Att vabba är verkligen ingen höjdare, att vara inlåst i hemmet är frustrerande för alla och syskonslagsmålen avlöser varandra.


Det leks i alla fall mkt häst nu, Klara har fått hästar på hjärnan och leker häst oavbrutet. Vi plöjer också tonvis med hästböcker och hon älskar ridskolan. Så himla roligt!


****
Jag har ansökt om att få gå ABC-föräldrakurs i kommunen. Det är en kurs för föräldrar som vill få verktyg att hantera barn och vardag. Den verkar superbra och börjar i oktober. Jag tror det är nyttigt att få stöd och hjälp i föräldrarskapet för jag ställs ofta inför situationer som jag inte vet hur jag ska lösa. Kursen är även inriktad på positiv förstärkning och hur man ska komma bort från allt tjatande. (vilket jag är expert på)



Kommentarer

  1. Vi är oxå anmälda till ABC i höst, hoppas så att det kan ge oss lite extra verktyg... mvh JVJK som oxå vabbar hela veckan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering