Försvunnen mens och planlösning

Vi har aldrig haft en övervåning och tyckt det varit toppen...Till värmen kom för 10 dagar sen. Det är typ 100 grader där uppe trots vädringar, persienner och markiser i vissa rum.


Vi har långa och smala fönster och har inga alternativ än att specialbeställa persienner, så just nu kan vi bara ta några i månaden för de kostar 1000 kr inkl montering.Styck..Markiser ska vi inte tala om..


Vi har mörkläggningsgardiner i hela övervåningen men katten Greta vill gärna sitta och kika ut genom fönstret och "drar" upp dem så det blir fullt solsken..


Men i morgon ska det i alla fall bli svalare men soligt. Vi har haft omkring 28 grader i skuggan på dagarna.. När jag smörjer in barnen med solskydd- doften solen och värmen gör att det känns som jag befinner mig utomlands. Det är verkligen magiskt.


****
Mensen kom till slut, över en månad sen. Långdragen och skvättig med mycket mensvärk. Jag är fortfarande övertygad om att klimakteriet är antågande.


Jag har lite åldernoja.
40+
 klimakteriet..
Grått hår..
Hmm...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering