Att lära sig saker och för tjock

Det har verkligen varit en upp- och nerhelg. Det här med att sova på morgonen, inte väcka varandra och inte härja på nätterna verkar vara ett kapitel som mina barn har missat.


Alfred har varit rätt arg och trött i helgen. Det sprider sig som ringar på vattnet i familjen. Det hela blir ju inte bättre av att han är som en virvelvind och blir fysiskt trött. För det är oftast det som gör honom arg; hunger och trötthet. När han i bland säger; "jag ska vara snäll i dag" så hugger det i hjärtat på mig och jag svarar "du är alltid snäll men i bland kanske dina handlingar är mindre bra", vi försöker även prata om vad som händer och konsekvenser av en handlande.


Han är överlycklig över att ha lärt sig att cykla och vill helst sova med cykeln i sängen, Klara är lite tvärtom, hon är arg på cykeln då Alfred lärt sig och cykla och inte hon.


Vi pratar om att man måste öva för att lära sig, att det tar tid och man kan inte på en gång. Men jag förstår verkligen hennes frustration. Hon har sin balanscykel och jag tänker att det kommer när hon är redo. Hon pratade om att hon ville ha stödhjul så vi kanske ska köpa det.


Vi har även monterat studsmattan i helgen vilket varit en succé, som de skuttar och hoppar i studsmattan. I morse klagade Alfred över benont, jag gissar han har träningsvärk.


****
Jag har även varit på drssyrkurs fredag och lördag. Vilken lycka! Hästar, solsken, bra ridlärare, trevliga ridkompisar.


Märkligt nog har jag ingen träningsvärk trots allt ridande.


Jag tror inte det kan bli så mycket bättre!


****
Mindre bra saker är att jag uppenbarligen gått upp i vikt sedan förra sommaren då jag knappt får på mig vissa sommarklänningar.


Vafan.


Så himla besviken på mig själv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering