Sömnlöshet och hetsätning

Den senaste månaden(erna, åren) har varit en total brist på sömn. Vaknar inte den ena eller den andra så är det maken som snarkar, katterna eller jag själv. När jag vaknar på natten har jag svårt att somna om, jag ligger och snurrar, svettas och svär.


De senaste veckorna tycker jag det har varit värre än någonsin och helgen ska vi inte ens prata om. Så fort barnen är förkylda så får de astma, hostar och rosslar. Det i sin tur gör att de vaknar och kommer indundrande och väcker oss. Just nu är det Klaras tur som hostar, även maken börjar bli förkyld. det känns som vi aldrig är friska.


I natt kissade Alfred i sängen, vilket inte har hänt på över 1 år. Sängklädesbyte mitt i natten är ingen höjdare.


Sen jag fick apple Watch i julklapp så registreras min sömn och jag snittar mellan 4-6 timmar varje natt. Maken har om möjligt ännu mindre då det är han som tar de flesta nattpass.


Inte sover barnen ut om helgerna heller, de vaknar okristligt tidigt och är svåra att lägga.


När blir det bättre?


****
Jag är fortfarande utom kontroll med maten, jag försöker registrera i viktväktarappen vad jag äter, gå omvägar från fikabordet och godisskålar på jobbet. Sen förvandlas jag till kakmonstret och bara vräker i mig. Med det följer en otrolig ångest och allt kretsar kring vad jag äter och inte. Jag tänker på det varje liten ledig sekund.


Sen i höstas har jag gått upp nästan 8 kg och fortsätter att gå upp. Jag är helt utom kontroll.


Jag bestämmer mig VARJE dag. Men sen kan jag inte behärska mig.


För ca något sen gick jag med och allt gick toppen. Jag var så fokuserad och gick ner över 15 kg. Sen började jag med antidepresssivt och allt gick utför.


Jag vet seriöst inte vad jag ska göra. Jag HATAR att vara tjock/överviktig och vill så gärna komma i mina sommarklänningar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering