Frustrerad, tappat rösten

Har känt mig lite hängig i veckan, men i dag när jag vaknade så hade jag tappat rösten. Det är otroligt frustrerande! Jag får det nästan varje gång jag blir förkyld nu.


Att inte kunna uttrycka sig är hemskt, med barnen fick jag vifta med armarna, tala med hela kroppen och hoppas att de förstod. I väg kom vi i alla fall.


På jobbet har jag två möten som bara måste genomföras men sen tänkte jag faktiskt åka hem efter lunch. Då hinner jag vara hemma någon timme innan jag ska hämta barnen.


I morgon får jag se hur jag ska göra. Jag känner mig inte så sjuk i övrigt förutom lite snor och tappad röst. Men jag kan ju inte göra så mkt här på jobbet. Alla vill ju prata med mig, telefonen ringer och besökare i receptionen.


I morgon är vi bjudna på middag och på söndag ska vi ha middag här, och i kväll skulle jag ridit. Som sagt; frustration!


****
Äntligen har kylan kommit! -19 i morse och en hel del snö. Supermysigt! Skönt att bo i ett varmt hus, vakna i ett varmt hus och kunna tända en brasa när man vill.


I gamla huset hade vi kring 17-18 grader på vintern, massa extra element, tofflor och koftor. Vi frös jämt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering