Klagomål och hästar

Jag har alltid haft svårt att klaga, vad det än gäller. Konflikter är verkligen ingenting för mig, men med barnen är det en del konflikter och tillsammans så utvecklas både jag och barnen till att våga, argumentera och stå på oss. Så sista året har jag blivit mycket bättre att säga ifrån- som till dagis och häromdagen om städningen.


****
Vi har förmånen att kunna ha städbolag hos oss, vi har varannan vecka med 4 timmars städning. Men sen vi flyttade så har vi fått byta bolag och jag känner mig inte alls nöjd.


Häromdagen fick vi även upp våra kameror då det också visade sig att städarna bara var hos oss en timme. WTF. Inte okey, så jag mailade och klagade.


Jag funderar på att byta då jag inte varit nöjd från dag ett men å andra sidan ska de få en chans att ändra sig.


Men orka hålla på byta :-( Vi bor ju numer på en liten ord och utbudet är ju minst sagt obefintligt.


****
Sen har vi det här med hästarna, vart 4 vecka är det hoppning och i går var det första gången för denna termin. Jag hatar att hoppa och är helt övertygad om att vi alla kommer att dö. Trots jag ridit i snart 5 år (eller mer?) så känns det som jag utvecklas inte ett dugg vid hoppning och uppskattar fortfarande inte det. efter som jag rider två gånger i veckan så hoppas jag två gånger var 4 vecka..


Men... innan jul hade jag min tjocka lilla ponny och vi hoppade studs. Vi flög över hindren och det var så roligt!! Jag är så stolt att vi fixade det och försöker minnas känslan vi hade.


Nästa vecka är det hoppning igen..Usch!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering