Besiktning och förkylning

Då var barnen förkylda igen, det hostas och hostas. Nu har vi fått singulair som tillägg på natten vilket faktiskt fungerar riktigt bra, nu hostar de inte sönder lungorna längre på nätterna. Förutom den så har vi fått nässpray, och flutide samt airomir.
Ibland känner jag mig som ett apotek innan läggdags, för förutom barnen ska katten Robban ha sin hjärtmedicin och kortison. Han är sju resor värre att ge medicin, eller snarare han är smartare. Han låtsas svälja och sen går han iväg och spottar ut medicinen.


I dag kom första snön på hela vintern, massor av härlig snö tills jag fick skotta fram bilen i morse. Vi bor ju numer på landet och kommer förmodligen sist på kommunens rangordning att snöskotta. Som tur var kunde jag ta vår stora bil till jobbet.


Maken har arbetat hemifrån i två dagar nu då husfirman ska åtgärda anmärkningarna från besiktningen. Jag tycker nog de slarvar igenom anmärkningarna lite men ändå. Vi hade inga stora saker att åtgärda.


****
I kväll är det äntligen dags för ridning igen, dessvärre hoppning. Suck..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering