Ramlat 4 meter och katastrof

Helgen har minst sagt varit intensiv. I går trillade katten Greta ner från övervåningen ca 4 meter och föll rätt in i nedersta trappsteget.


Hon haltade illa så maken åkte med henne akut, 5000 kr och 6 timmar senare så konstaterades det att hon har fraktur på tassen. Detta läker förhoppningsvis av sig självt men återbesök på torsdag för att se om det måste opereras in stift.


Tur i oturen i alla fall. Barnen var så ledsna och jag var själv hela dan då maken på morgonen var i väg på ett annat ärendet.


I natt sov jag illa och Alfred ville aldrig somna (som de senaste veckorna) trots han var supertrött. Jag är rätt sliten i dag faktiskt. Mitt största fel är dessutom att jag tröstäter vid stress. Har fasiken ätit hela helgen :(


ångest!


*****


Nu är det i alla fall sista veckan innan "ledighet" jag tycker ju jobbet är mitt ställe för återhämtning och vila, så inte få jobba på två veckor känns konstigt. Hemma är jag mer som en teamleder som försöker lösa allt mer eller mindre akut, planerar och försöker få allt att rulla på.


I morgon är jag och Klara ledig då hon ska kolla astman hos läkaren.


****
Vi gjorde pepparkakshuset i går, det var inte det lättaste. Vi råkade äta upp en del av godiset men är superstolta ändå! Vårt första pepparkakshus!




Kommentarer

  1. Misstänkt likt Mor Annas pepparkakshus (29 kr). Har ni verkligen bakat det själva?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det står inte att de bakat det själva. Vad vill du?

      Radera
    2. Vi har verkligen inte bakat den själva. Det skrev jag inte heller.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering