Läkarbesök och utvecklingssamtal

Alla i familjen utom maken har förkylningsastma och ansträngningsastma. Vi har haft flutide och airomir men jag tycker de har funkat lite sisådär. Värst är nätterna, det hostas och hostas, rosslar och krupphostas i en salig blandning.


Det var ett bra tag sen vi var på barnmottagningen, så nu fick jag äntligen tummen ur och beställde tid. Tyvärr fick de inte samtidigt utan olika dagar, och olika läkare.


Hoppas de kan hitta någon lösning för oss.


****
I övrigt har vi varvat bra stunder med urjobbiga stunder, jag är helt övertygad om att de föddes med knäck i lurarna. De vägrar att höra och gör tvärtom.


Jag: -Hoppa inte i lerpölen!
Twinsen: -Nejdå! *står och tittar lystet på gyttjepölen"
Jag: -Tänk inte ens tanken!
Twinsen: *tar ett stort skutt ner i gyttjepölen och simtag*
Jag: -suck


Det spelar ingen roll vilken teknik/pedagogik jag använder, hot, beröm, inte inteordet, ignorans eller konsekvens. Samtidigt så har de fantastiska argument mot allting så det är svårt att hålla sig för skratt. Jag älskar när de berättar alla sina funderingar på kvällarna innan de ska somna, hur de ränker kring allt och vad som hänt under dagen.


Vi kramas mycket och har mycket närhet, jag talar om varje dag hur fantastiska de är och att jag älskar dem över allt annat.


Det som skaver lite är förskolan, varken jag eller twinsen trivs helt med dem. I morgon har vi utvecklingssamtal så då ska jag försöka framföra det vi känner.


****
Oavsett så sliter barn på relationen, i alla fall hos oss. Det finns varken tid eller ork över. jag är oftast redo att sälja maken. billigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering