vilken morgon...

Alfred vaknar med ett ryck och skriker -"LASTBILEN", gråter sig sen igenom rummen för att leta efter den..


Det ösregnar.


Väl i bilen (båda barnen sitter i bakåtvändbarnstol bak) stänger jag bildörren så jag slipper bli blöt. Sätter fast Klara och ska kliva ut. Dörren är låst, NÅGON (maken) har satt barnlåset på bildörren så jag kommer inte ut.


Jag kommer inte framåt och inte bakåt och det slutar med att jag får klättra, krossa och åla mig ut över barnen som skriker i högan sky.


Väl på väg mot jobbet funderar jag över möbleringen i nya huset och missar avfarten till jobbet. Får åka runt över halva orten innan jag kommer till jobbet.


Väl på jobbet parkerar jag lite för nära en bil och kommer inte ut. Får klättra ut ur passagerarsidan.


pust.


****
I morgon Ridlekis och föräldrateori för maken i Stallet. Sen kalas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering