Ridlekis och hästar

När vi var i affären häromveckan var det rea på böcker. Klara valde ut en rosa bok som vi sedan läste på kvällen. Det var nog den boken som gjorde att Klara helt plötsligt vågade sig på en ponnyrunda från att ha vägrat att ens titta på en häst.


Boken handlar om Märta som var på hopptävling och vi har läst den varje dag sen dess. Jag beställde några fler Märtaböcker för de är så otroligt roliga att läsa även för oss vuxna. Det är stor igenkänningsfaktor från när jag började rida och var livrädd för hästar och ridlärare men älskade hästar.


Nu har vi pratat lite om ridlekis, det är från 3 år och finns på mitt stall. Man lär sig att umgås med hästar, vad alla saker heter och om man vågar så får man även sitta på en häst.





Kommentarer

  1. Min äldsta dotter började förra sommaren, då nybliven 4åring. Hon älskar det, även om hon tycker mycket är läskigt vill hon alltid gå dit. Och hon har verkligen växt under året så roligt se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra, jag anmälde oss nu och hoppas på plats :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering