Öronproblem och juniorsäng

I går var den stora dag. Klara har ju valt säng och påslakan alldeles själv och i går så bäddade vi i ordningen och flyttade ut spjälsängen. Hon var så lycklig och sa hela tiden"min säng, min egen säng"


Det blev en juniorsäng och det känns som det var ett bra val, vi har lite ont om plats och en fullstor säng hade aldrig fått plats! Då hade vi fått möblera om hela huset. Alfred säng är beställd och jag hoppas den kommer om några dagar.


Spjälsängarna ska säljas. Vet ni nån som behöver så säg till! Täcke, madrass och madrasskydd ingår.


****
Sen jag var förkyld förra gången så har jag haft tinnitus i örat. Det susar hela tiden, otroligt irriterande. Men förra veckan började det klucka i andra örat, jag var övertygad om ev vaxpropp och åkte till minutsklinikens drop in.


Men jag hade ingen vaxpropp, ena örat var lite rött och på det andra satt en yttepytte gul sak på trumhinnan. Så det blev ingen spolning och hon rekommenderade att jag ringer vårdcentralen. Men suck. Orka liksom.


Så nu kluckar och susar det. Strålande :-(


****
Söndagens visning löste vi genom att bjuda hem oss till tvillingkompisen. Där kommer vi spendera någon timme.


Måndagen tänkte jag så här:
Söndag kväll förbereder vi, på måndag morgon röjer jag lite till innan jag åker med barnen på dagis.
Maken hämtar barnen (15.30) och sen katter samt piffar det sista. Han åker till mitt jobb och tar med sig middag. Här häckar vi tills det är dags att åka hem och hoppas barnen inte somnar i bilen. Visningen är mellan 17.30-18.


Giv mig styrka!


****
Här provligger hon sängen, vi håller på ställa i ordning säng och saker.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering