Sjuka igen

Jaha. En dag på tre veckor har jag lyckats vara frisk. 1 dag! Wtf! 

I går kom hostan från helvetet både för mig och maken, barnen har haft en enorm utvecklingsfas denna helg. Eller nåt. Inget har varit bra, slagsmål och gnäll. Seriöst. Jag håller på bli tokig. 

I dag ska vi fira mig, barnens gudmor kommer hit och så ska vi lyxa till det med pizza, det var nog ett år sen jag åt pizza. Vi har som tradition att man får önska sig vad som helst när man fyller år. Så det fick bli pizza. 

De är oxå förkylda så vi kan ju lika gärna byta baciller med varandra. 

Hoppas jag piggar på mig så jag kan jobba i morgon.  Herregud. Stackars min praktikant. Jag har inte varit annat än sjuk. 

Just det. Jag var till gyn, hon var trevlig men jag vet inte om hon lyssnade. Hon hittade i alla fall massor i min mage, sammanväxningar, polyper och cystor. Hon rekommenderade p-piller och skev ut cerasette till mig, i andra hand spiral och i tredje hand operation. Operation är väldigt riskfylld då jag är opererad så många gånger och har sammanväxtningar. 

Jag har svårt för p-piller. Jag får humörsvängningar och viktuppgång. Seriöst. Suck. Jag hoppades på nåt mirakel. 

Jag fick även cyklokaporon för blödningar. Vid nästa mens ska jag börja med p-piller. Men det tar emot. Nåt enormt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering