jourdagis och arga barn

Sen i mitten på veckan har vårt dagis förvandlats till en kaosartat jourdagis. Det är 4 olika förkolor som slås i hop till en, med alla pedagoger och barn. Nu var det vår förskolas tur att ha alla här, det innebar okända barn och pedagoger vilket gav en omedelbar effekt vid hemkomsten i går. Som tur är i alla fall 2 av pedagogerna kvar på vår avdelning men det hjälpte uppenbarligen föga.


När vi kommer tillbaka från ledigheten efter nyår ska de vara på storbarnsavdelningen hos oss, vilket betyder att jag vid hämtning i dag måste packa alla kläder och saker vi har på förskolan för att vi lämning om 2 veckor ha med dem till nya avdelningen för att efter 4 dagar släpa med allt tillbaka igen.


I alla fall så var det ett under att vi överlevde gårdagskvällen då barnen mest låg som högar på golvet och skrek. Herregud. Var kommer dessa barn i från? de kan väl omöjligt vara mina? :-)


****
I kväll är det ridning och jag ser så framemot det. Få pussa på hästar och tänka på något helt annat. Förra veckan hade jag en unghäst som var fin att rida, trevlig och lyhörd tills vi kom till galoppen. Alltså, som jag kämpade! Det gick bara inte och jag höll på få hjärnblödning. Alla andra fattade galopp och galopperade så fint och vi snurra mest runt runt. Herrejösses.


****
Alla julklappar är nu färdiga men julmaten ligger vi lite efter med, vi tänkte inte slå på stort utan bara det viktigaste. I mellandagarna tänkte jag vi skulle åka och bada, kanske åka till aqvarium och bara vara. Barnen brukar ju vara rätt speedade innan de lugnar ner sig efter några dagar och på förskolan går det alla möjliga sjukdomar just nu. Så noll planering och försöka njuta av att vara tillsammans är målet.


Eller.


I morgon ska jag till tandläkaren och laga en tand, jag har värsta borrskräcken. På riktigt. Åh sån ångest och skräck.


Först ska jag överleva det. Sen så ska jag fira jul :-)


God jul på er om vi inte hörs innan dess.







Kommentarer

  1. Hej!

    Det ska alltid finnas minst en pedagog som barnen känner igen vid såna tillfällen!
    Min sons förskola slår ihop avdelningarna under mellandagarna och efter nyår, men då lämnar vi sonens kläder vid hans vanliga plats påhans avdelning och sen går vi igenom förskolan till den andra avdelningen! Vid sonens plats finns då alla ytterkläder och extrakläder som vanligt! Går inte det att göra så på er förskola?

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni hinner vila upp er i jul =)
    God Jul och Gott Nytt år
    Önskar Lena och missarna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering