vikt, håravfall och ilska

Pust. Det är verkligen jobbigt med medicinbytet. Plötsligt får jag en insikt på hur jag har mått de senaste tre åren. Jag får såna skuldkänslor att jag inte tog hjälp tidigare. Än så länge hjälper inte den nya antidepressiva alls, tvärtom. Som väntat, men det är verkligen tungrott just nu.


Biverkningar so far utöver de jag har från början, eller ja..många hade jag ju innan...
-extremt håravfall (har nog tappat 50% av mitt hår)
-Viktuppgång :(
-Ångest deluxe
-Extra skuldkänslor, utöver de jag har
-orolig mage
-hjärtklappning
-noll lust
-noll närhet
-irritation
-Ilska
-kort stubin
-tinitus
-skakningar
-glömsk
-förvirrad
-trög hjärna
-bullemi
-ljudkänslig
-disträ




Sen är det nog några till, men de kommer jag inte på just nu...Jag känner också skillnad på att jag ändå mått rätt bra på den andra medicinen förutom biverkningarna jag hade.


Hoppas medicinen kickar in snart..Hoppas.


*****
Nu har snön kommit, massor av snö. Det tog 50 min att ta sig till jobbet till skillnad mot de 25 min det tar annars, jag fick åka kringelekrokvägar över typ halva Stockholm. Barnen var däremot överlyckliga och det var en kamp att få in dem i bilen och sen in på dagis.


Det känns som det går så fort nu, de pratar så vi får skavsår, de har så mycket vilja att man blir alldeles matt. Allt ska de göra själv och mycket är " vill inte".


Alfred är förhoppningsvis snart torr, han är helt fantastisk med pottningen och kissar varje gång, väldigt stolt och glad när han gör det:) . Klara däremot förstår inte alls poängen.







Kommentarer

  1. Håll i! När man börjar med antidepressiva mediciner kan det bli än värre än innan men sen vänder det långsamt långsamt. Dosjusteringar kan behöva göras längs med vägen. Men man måste ge det nästan en månad för att se ngn början till bättring.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering