Sömnlöshet, pinsamt

😁Jag som trodde jag hade sömnbesvär, det är ju ingenting emot biverkningarna jag har av de nya tabletterna. Jag sover knappt alls, vaknar hela tiden och vaknar tidigt på morgonen. Möjligen sover jag däremellan men det känns verkligen inte så.


Varken lergigan eller melatoninen fungerar. Hoppas det är en övergående biverkning för i övrigt har jag inga andra biverkningar (vad jag vet..so far)


Jag tappar fortfarande håret men hoppas det slutar eftersom jag inte äter sertralinen längre.


****
Jag trivs så himla bra på jobbet och är så tacksam att jag bytte. Resorna är sådär men det går bra det med, på vintern är det alltid mycket köer av någon outgrundlig anledning.


Häromdagen satt jag och kissade när en manlig kollega ryckte upp dörren. Jag hade glömt att låsa..Hahaa. herregud så pinsamt :-)


Det enda molnet på himlen skulle väl vara musarmen då. Den är bättre men det värker en del fortfarande, jag använder andra armen, har mousetrapper, står upp mycket och tar pauser.


*****
Det är sånt kaos hemma jämt, eller hur jag ska förklara det. Det är fullt ös, barnen är som duracellkaniner och är på allting hela tiden. Man blir dessutom gråhårig på allt "kan själv", de vill hälla upp mjölken själv (urartar jämt :), filen och bre sina smörgåsar. Sen att de äter eller dricker det de ordnat själva är en helt annan sak. Och detta upp och ner i stolen vid matbordet..Pust.


Jag blir samtidigt väldigt stolt över deras envishet och "go", de är helt fantastiska små individer med massor av egen vilja.


Men de gör mig gråhårig. På riktigt.


Skönt att åka till jobbet och vila upp sig :)


Alfred har varit väldigt arg i helgen, 3 utbrott på en timme gör att all min energi försvinner. Det är så himla jobbigt, han blir så förbannad när han inte får som han vill.


I går var jag hos terapeuten, hon satte verkligen pricken över i om hur jag mår. Jag fick massor av tips hur jag ska hantera Alfred och mina kaosmornar. Väldigt skönt.


I morgon är det dags att åka till kliniken för att utreda om jag har utmattningsyndrom. Min läkare har skickat remiss dit och i morgon är det första informationsmötet. Jag vill inte alls åka. Andra sidan stan och åka skytteltrafik mellan jobb, hem och det.



Kommentarer

  1. Det är den åldern att barnen "kan själv". För att de ska uppleva att de lyckas, och för att minska att du får torka upp spilld vätska, kan du använda små kannor. Jag har små glaskannor till varje barn. Blir lite disk, jag vet, och den fyller jag bara med så mycket som får plats i deras glas. I början bara 2 cm i glaset, tex. Sen ökar du den mängd som de kan hälla i glaset. Jag brukar lägga upp mat i små skålar som hör till varje barn, små skedar att ta med, som passar den lilla handen. Lite saker att börja med. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så smart! Det ska jag prova! Toppentack!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering