Nya mediciner, remitterade vidare o inlyttningsdatum :)

Då var det min tur, en antågande förkylning med expresståget har kommit. Jag tänkte ändå åka och rida i kväll då det är uppehåll nästa vecka. Jag känner mest att förkylningen är antågande men inte brutit ut. så äh.. Jag måste få lite hästkärlek också..


Min ridlärare har brutit nyckelbenet så vi har haft vikarier, men det är faktiskt riktigt roligt att rida för någon ny. Alla lär ut ridning så olika.


Jag önskar så att jag kunde rida 2 gånger i veckan men det är så sinnesjukt dyrt så jag får forsätta drömma om det.


Make och barn är däremot nästan friska förutom barnens sedvanliga förkylningsastma.


****
Häromdagen var jag till läkaren igen, jag fick fylla i ett formulär med frågor för att jämföra med första gången jag var där. Resultatet hade sjunkit med nästan 10 poäng men ligger ändå högt. Jag fick även fylla i ett annat frågeformulär och fick måttligt höga poäng där också.


Läkaren beslutade att remittera mig vidare till PBM som är nån klinik i stan som gör utredningar för exempelvis utmattningssyndrom. När jag läser på om utmattningssyndrom tycker jag inte alls det stämmer in på mig, men visst. Jag kan ge dem en chans.


Det blev även medicinbyte till sertralin, en annan antidepressiv medicin. Jag fick även starkare sömnmedicin utskrivet som jag sover av, men det är beroendeframkallande så den kan jag bara ta ibland. Jag provade en tablett och sov som en stock. Men då kanske jag får sova 2 ggr i veckan vilket känns helt ok. Eller ja..Bättre än nu i alla fall.


Jag ska även lämna nya blodprover för att se om mitt järnvärde har höjts, jag äter ju fortfarande järntabletter.


Ny tid för återbesök om 1 månad.


****
Vi har fått preliminärt inflyttningsdatum i huset till den 11 oktober 2017. Så himla spännande och mycket läskigt! Vi har ändå bott i vårt hus i 18 år så både husbyte och länsbyte känns väldigt stort. Jag tänker mycket på allt som ska göras, packas och organiseras. Jösses..


Men vi längtar. Väldigt mycket.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering