När det brister :(

Jag mår fortfarande inte bra, är ilsk, tappar håret men har åtminstone inte gått upp i vikt.

Barnen känner såklart av detta och lyckas trigga i gång mig på minsta lilla.

I går när vi hämtade barnen fick Alfred värsta utbrottet, han skulle ha sin gosegris men ändå inte. Vad jag än sa och gjorde så var det fel. När han fick grisen så kastade han i väg den. Han skrek hela vägen hem, oftast är det bäst att låta honom vara så brukar det gå över. Annars slåss han, slår Klara och utbrottet blir värre.

Såklart blev jag jättearg på honom, och det gör verkligen inte saken bättre. Tvärtom. Sen fylls jag av sån ångest och skuldkänslor som jag knappt mäktar med.

I morse vaknade han på fel sida, han skulle inte klä på sig, inte byta blöja och bara skrek och slogs. Det hjälpte inte att lugna ner honom, lämna honom eller låta honom ha pyjamasen på sig. Han slet av alla kläder oavsett.

Men vi måste ju i väg, helst i snökaoset så kan jag inte ens vänta in honom om vi alla ska kunna ta oss till jobb och dagis. Så det blev tvångspåklädning (-5 grader idag), sen brast det.

 Jag blev så förbannad på honom för han tar så mkt energi, för att morgonen blir kaos, för att jag blir arg och ledsen och Klara blir ledsen.

kaos

Bildörrarna på bilen hade frusit fast.

Kö hela vägen till jobbet.

Jag är redo att kasta in handuken. Jag har sån ångest och skuld så det går inte att beskriva. Jag saknar de gamla tabletterna då jag åtminstone kunde hålla mig lugn. Det här är hemskt, jag är snart en flintskallig, argsint snart fd mamma vars barn kommer behöva gå i terapi i resten av sitt liv.

I kväll kommer maken inte hem då han ska till husföretagen och gå igenom tillvalen på huset. Jag hade så gärna velat vara med. Om vi hade haft anhöriga så hade vi kunnat ha barnvakt så vi kan gå båda två.
Alltså.. Jag ska försöka hålla lugnet och natta två glada barn utan kaos. Det är mitt mål idag.

Överleva dan.

Försöka överleva skuldkänslor och ångest. Försöka att andas så jag inte får en panikattack.

Försöka acceptera att jag inte har vänner eller familj när det behövs.

Ensam.

Ledsen..

Fan. :(



Kommentarer

  1. Kram på dig Cecilia!
    Kan bara gissa hur jobbigt det är att inte ha någon som kan hjälpa till när man behöver det. Vi har turen att ha en stor del av våra familjer nära oss som kan hjälpa. Och tänker bara på hur mycket svårare det hade varit de (om än ganska få) tillfällen vi behövt passning så vi kunnat gå på möten mm.

    Hade vi bott närmare varandra hade jag lätt kunnat ta dem någon timme då och då. Vår tjej hade inte klagat över att få leka och busa med två jämnåriga.

    Tänkte på en sak, du kanske skulle sjukskriva dig en vecka och ge kroppen några dagar av återhämtning medan man och barn är på jobb och förskola?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det är min största sorg, att inte ha en familj. Jag måste försöka acceptera det. Jag försöker söka lite efter en barnvakt i orten, nån ungdom som vill tjäna lite pengar och ge oss ett handtag.

      Jag är ju ingen sån..Jag har så svårt att tänka eller göra så, jag är liksom bara hemma om jag typ är döende..Om ens det..

      Tack för din support!

      Kramar

      Radera
  2. Stor varm kram till dig! Du fixar det och du orkar mer, jag lovar. Men det är skit-tufft. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  3. Har en tjej som är ett par veckor äldre än dina. Hon får rätt många och intensiva utbrott hon med. Oftast har man ingen aning om vad som är fel. Det är bara att försöka vänta ut eller distrahera med någon annat ofta med väldigt blandat resultat. Jag känner mig också som en usel förälder rätt ofta, men man kan bara göra sitt bästa och försöka. Jag är höggravid och astrött och det känner hon av. Hon testar mig sjukt hårt och det är bara att försöka ta igen det när hon är glad och på bra humör.

    Min mamma (jag har otrolig tur som har en högst delaktig och engagerad mamma som bor i närheten) säger att det är åldern. "Hon är ju snart 2,5, hon är precis normal. "

    Antar att det bara är att bara bita i hop och hoppas på att det blir bättre förr än senare.

    Du kan bara göra ditt bästa! Så heja dig.
    Kramar J

    PS. Hade jag kunnat så hade jag velat hjälpa dig med att ordna en extra mormor/farmor eller en fantastisk storkusin i närheten. Jag vet hur bra det är att ha möjlighet till lite avlastning, för i bland är det verkligen oundvikligt att det behövs. DS


    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, en sån hade vi verkligen behövt! Var hittar man såna tro?

      Jag tror också dem är normala..Men pust :-)

      Kram!

      Radera
  4. Men kontakta din läkare, såhär ska du verkligen inte behöva må. Och du - det brister för alla föräldrar ibland. ❤️
    -Jenny-

    SvaraRadera
  5. Skickar lite stöd!! Alla brister nån gång. Du är inte ensam! Kram!

    SvaraRadera
  6. Så där är det nog för de flesta. Min ena tvilling säger "mamma får "pader". (Spader)
    Du behöver INTE ha dåligt samvete!!! Det ÄR jobbigt att vara förälder. Men när man gör sitt bästa och ger massa kärlek så går det bra. ��
    Sänk skuldrorna. Själv bor jag 80 mil från min familj så jag vet hur det känns. Och min man reser mycket i sitt jobb,
    Så då känner man sig ensam!
    Kram Annett

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha :-) Men så gulligt!

      tack för din fina kommentar.

      kram

      Radera
  7. Dina barn är verkligen i den "värsta" åldern just nu, de kan inte göra sig förstådda, de har energi som en jetmotor och de testar gränser konstant. Och du har två! Min är 3,5 år och det har varit bättre nu ett par månader, mina och hennes utbrott är färre. Såå, det blir bättre, jag lovar! Och att ha konstant skuldkänslor ingår i föräldrarollen. Så många gånger jag o karln har skrikit på vår stackar tjej, men hon kräver enormt mycket energi och jag är inte mer än människa. Inte du heller. Det jag menar är, du är inte ensam med dina känslor och dina reaktioner. Jag tröstar mig med att mina barn får en bättre barndom än min...! Trots mina utbrott då och då! �� /J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, vilket bra utryck. Som en jetmotor! verkligen!

      Ska absolut försöka tänka som dig. Kloka ord, jag behövde höra.

      Kram

      Radera
  8. Har du kollat grannar.se ? Söka o annonsera bv kattvakt mm. Jag fick tips då vi har släkt långt bort. Kämpa på snart vänder det! Kram K i täby

    SvaraRadera
  9. Tänk, Kanske bor det en ungdom/ reservmormor två kvarter bort? Värt o kolla upp grannar.se sidan.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering