Fast i ett ekorrhjul

Jösses vilket snurr det är just nu. Jag vet inte om det är mitt mående eller tabletterna men jag glömmer bort en massa saker, möten, saker folk har sagt osv. Läskigt, jag har alltid varit en kontrollmänniska och plötsligt så minns jag ingenting. 

Andra nackdelen med tabletterna är viktuppgång. 2 kg på någon vecka, trots jag äter inom mina vv poäng. Jag blir väldigt ledsen då jag kämpat så hårt att gå ner och har en del kvar. Fasiken oxå. 

I helgen var syster och syskonbarn här, väldigt trevligt och skönt med lite extra händer. 
*****
I måndags började jag nya jobbet, på riktigt så att säga. Jag har en mentor, han är typ 25 och har värsta tugget. Haha ;-) alla är typ 25 här utom ett gäng som är typ 60. Och så jag. Mitt emellan. Inte heller här är vi många med småbarn. Var är alla småbarnsföräldrar? Jag är den enda som ska jobba deltid. 

jobbet är annorlunda här men ändå lika, väldigt många ärenden men mer struktur. Jag har en egen parkeringsplats vilket jag uppskattar mycket. Resorna går bra men jag tyckte det var jobbigt i går då jag hade min långa dag till 17 och resan hem. Inte mkt tid med barnen innan de däckar. Övriga dagar slutar jag vid 15.

Jag gillar chefen, han är jämt stressad och jag har inte fått inloggning till dator, får ärva nån gammal telefon och dator sen. Det har ju bara gått nån dag, jag saknar dock min gamla kollega väldigt mkt. 
****
I går var Alfred i väg för att spola öra nr 2, men proppen sitter fast så att vi måste på ett tredje återbesök. Men då måste han sövas. Kära nån. 

I helgen kommer min mamma. Kära nån. Giv mig tålamod.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering