Lite rikare och dagmamma

Helgen har gått så himla fort. Helt plötsligt är det måndag igen och arbetsveckan drar i gång. 

Saker fungerar onekligen mycket bättre här hemma sen vi ändrat lite rutiner, allt är lättare och vi har tex senarelagt middagen. Så himla skönt! 

Däremot är inte hämtningarna lättare, de är arga på mig när jag kommer och jag får inte längre någon kram. Det gör mig ont i hjärtat, de dagar jag får en kram så blir jag så rörd att jag gråter en liten skvätt. 

Nätterna är rätt jobbiga och läggningarna till och från. Det gäller dock bara Alfred, han har svårt att komma till ro, trots han är så trött och han vaknar ofta om nätterna. Slitsamt minst sagt. Han pratar ol någon Pippi varje kväll innan han somnar. Märkligt. 

På torsdag ska vi besöka dagmamman, hoppas det är bra och vi passar in i barngruppen. Då byter jag direkt. 

*****
Maken har haft en massa LP- skivor. Typ 6 flyttkartonger. De stod och tog upp halva förrådet och med hans tillstånd kontaktade jag lite skivköpare. Jag tänkte först slänga alla skivor, för efter han lovat att ordna det själv det senaste 10 åren började jag tröttna. 

Men i helgen kom en köpare och berömde skick och antal. Vi fick flera tusen för skivorna!! flera tusen!!
De sätter vi genast in på flyttkontot, den dag det är dags för flytt kommer de att gå åt. 

Roligt och mycket oväntat. 

****
I helgen har vi inte så mkt men helgen därpå har både mamma och min syster lyckats boka in sig hos oss. Syrran ska ju springa tjejmilen tillsammans med systerdotter. Jag avböjde. 








Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering