Borrelia och äggallergi?

Resan gick riktigt bra dit, de tröttnade lite i slutet men på det stora hela tycker jag det gick toppen. När vi kom fram var inte rummet klart, lite dåligt då kl ändå var vid 15 och man kan checka in vid 14. 

I alla fall roade vi oss med att typ riva hotellet, trycka på larmknappen i hissen innan vi fick rummet. Vi hade bokat ett superior som är större än vanligt och med badkar. Rummet var ganska slitet o h lite smutsigt men stort och bra rum där vi fick plats allihopa. 

Vi gick sen ner på stan för att äta, vi fick rekommendationer av hotellet, så vi traskade dit. Där var det fullt med en lite krånglig meny. Men god mat! Vi är ju som en cirkus när vi är ute och äter, både jag och maken hetsäter samtidigt som vi försöker avstyra diverse katastrofer. Alfred hällde ut mjölk, de skickar mat vilt omkring sig och det känns som alla tittar på oss. Deras andra grej är att skrika "ner" när de fått nog för att sen nästan få utbrott för att de inte får ner och röja. 

Jag försöker verkligen följa rådet jag fick här i kommentarerna att berömma och förstärka det positiva och sluta tjata. Men det är inte lätt. 

När vi överlevt restaurangbesöket fick Alfred syn på en stor fontän och skulle prompt ner och bada i den. Han fick värsta utbrottet när han inte fick ta sig ett bad. Pust! 

Sen invigde vi badkaret på hotellrummet, vilken succé! Vi har ju duschkabin här hemma och de har aldrig badat i badkar. De bada länge och väl, plaskade och hade väldigt roligt. 

Dan efter bar det iväg till djurparken.  Vi hade verkligen otur med vädret, det var sol och hällregn o, vart annat och vägarna var bra gyttjiga. Men tur i oturen var att det inte var så mkt folk, så vi hade gott om plats. Barnen tyckte det var roligt, de klappade djur, åt lunch och däckade sen i vagnen. Dagen gick väldigt fort och på vägen hem tog vi onyttiga McDonalds i stället. 

Sen badkaret igen ;-)

Dagen efter åkte vi hem och hemresan gick ännu bättre. Om man frågar barnen så tyckte de nog badkaret var bäst på hela resan. Haha :)

Själv tyckte jag allt gick bra men det är jobbigt att vara på helspänn hela tiden för diverse utbrott, matsituationen osv.  Borta bra men hemma bäst! 

Förra veckan var vi till läkaren med Klaras prickar och i går var det dags för blodprover. Maken fick åka då de ändå skulle kika på ett misstänkt borreliamärke pp hans ben. 

Nästa vecka får vi svar på klaras prover och makens ring på benet sa de var svårbedömt och att blodprover sällan tas så han ska avvakta. Avvakta på vaddå? Jag är tvärsäker på att det är borrelia, många år på Åland gör mig nästan till expert. 

I morgon kväll kommer systerdotter, min syster ska bo hos pappa. Sen är det kalas i helgen. Skönt att få hit systerdotter. Hon är fantastisk med barnen och vi får äntligen lite avlastning. 

Jag tror att idag är första gången på flera veckor vi faktiskt haft en bra dag. Ett litet utbrott på kvällen och ett litet i morse. Det går i ett men det är helt ok. 





Kommentarer

  1. Men åh så stora de är. Jag minns ju då de bara var suddiga foton från ultraljudet =) Ni verkar haft en bra resa till djurpark och badkar (HAHA)
    Önskar en en underbar sommar!
    Kram från Lena och missarna

    SvaraRadera
  2. "Fem gånger mer kärlek" funkar, fortsätt berömma, heja! Det är svårt till en början, men efter några veckor kommer det mer naturligt, och barnet visar bättre beteende ganska fort faktiskt. Idag vägrade dottern ta upp en sked hon kastat. Jag tvingade henne att ta upp den genom att föra hennes hand mot skeden, och direkt när hon nuddade den så berömde jag, fastän det inte var hennes mening att nudda, men hon plockade upp den självmant då! �� /J

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering