Söker jobb, husritning och byta förskola

Här letas det. Jag söker ny förskola med ljus och lykta, nytt arbete och kläder, studentpresenter och fördelsedags presenter. 

Jag har tröttnat på min förskola, barnen är helt slut när de kommer hem, arga, får utbrott och är helt nersmetade med mat. När jag frågar personalen hur de haft det får jag inte mkt svar. 

Alfred behöver en mindre grupp, mer vuxna och tryggare förskola. Han verkar vara den som lider mest, men denna vecka har Klara varit en hög av tårar och utbrott. De är klängiga, slåss och borta är de Goa barnen. Vi har ju varit lediga i flera dar så det straffar sig väl nu. 

Det är köer överallt. Hos dagmammor, privata förskolor och kommunala. Men för varje dag slits mitt hjärta sönder. Alfred är så ledsen när jag lämnar fortfarande. Min fina kille. 

Nästa vecka ska jag på intervju och har dessutom sökt två jobb till. Jag måste hitta något annat, hur mkt jag är trivs med mina arbetsuppgifter. 

Nästa vecka vankas kalas hos min kompis, student för min systerdotter och snart fyller twinsen två år. Två år! Det är inte klokt! Tips på presenter? 

Här kommer en ritning på nya huset. 

Kommentarer

  1. Oh så mycket spännande med nytt hus! Hoppas att du dessutom får ett jobb som innebär lite mer lugn än det nuvarande och att småttingarna får ett fint mindre dagis att vara på. Du ska se att det ordnar sig och jag håller tummarna att det blir en härlig framtid för er.
    Kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera
  2. Min snart tvååriga son har börjat leka mycket med plastverktyg hos min kompis. Hon har en äldre son och dom verktygen är populära att leka med.
    Min son ska även få en "sittsäck". Du vet en sån där man kan forma. Finns på jysk.
    Trehjuling, sandleksaker, bollar, såpbubblor, playdoo deg, fingerfärg, kritor att rita med på vägen, dockvagn.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering