Sagt upp mig!

Då var det gjort, i torsdags sa jag upp mig. Känner mig inte så lättad, mer sorgsen faktiskt. Jag kommer mista min underbara fantastiska kollega, mitt roliga arbete och närheten till arbetet utan restider. Jag slipper dock kaoset och personalomsättningen. Jag kommer nog känna det lättare när jag fått bearbeta det ett tag, jag är ju en människa av rutiner och stort behov av trygghet. Byta jobb var lättare förut men lite svårare ju äldre jag blir. Konstigt. 

Jag fick jobbet som ni förstår,  det tar ca 30 min dit. De var trevliga, verkade vara ordning och reda. Så om tre månader börjar jag där. Min kollega sa även hon upp sig men har ännu inget jobb, intervju för henne nästa vecka. 






Kommentarer

  1. Grattis till nya jobbet! Hoppas att du ska trivas där och att du får lite lugnare än vad du haft tidigare.
    Massor med kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! Grattis till det nya jobbet! Förstår att det är blandade känslor, men det kommer bli så bra för dig att få lite lugnare tror jag. Och en stor del som du säger själv att du kommer sakna är ju din kollega, och hon kommer ju inte vara kvar där ändå. Det ÄR läskigt att byta jobb, för man vet vad man har men inte vad man får, men jag tror att du har gjort helt rätt! Jag sa själv upp mig från en fast anställning för 2,5 år sedan och gick till ett vikariat, men det är det bästa jag har gjort! Mitt jobb sög all energi ur mig och när jag bytte fick jag det sååå mycket bättre. Jag kämpar fortfarande för att få ett fast jobb, jag är inne på mitt tredje vikariat på raken nu, men det är fortfarande SÅ värt att slippa all den där stressen. Resten kommer att ordna sig. Stort lycka till med allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt stöd, hoppas jag kommer fram till samma som du. Kram på dig

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering