Nej tack och utbrott

Vi har haft ett fantastiskt väder och varit ute mest hela tiden, i lördags så kopplade vi på cykelvagnen, tog med oss fika och cyklade till en förskolas utelek. Så roliga saker, vacker natur och en mysig dag. Härligt att kunna ha klänning och se någorlunda ut. Jag är så glad för alla kilon jag gått ner. Vilken lycka! Välkommen sommaren! 

Sen kom snuvan och hostan, de får alltid förkylningsastma och rosslar och hostar vilket stör nätterna. Mer än vanligt alltså, det stökas, hojtas och vägras sovas mest hela tiden. I morse när maken åkte tilljobbet tjoade båda och katten kräktes så jag spang skytteltrafik mellan rummen. Nu på EM var alla arga, hungriga och utbrotten var ett faktum. 

Då undrar jag verkligen vad jag gett mig in på. Att jag inte klarar av det här, jag är en värdelös mamma, maka och kompis. Jobbet är mer än kaos och rent ut sagt bedrövligt. Trots det tackade jag nej till det andra jobbet, jag vill vänta med att byta dit och där är det ju lika rörigt. 

Jag önskar mig ett mirakel. Någon som kommer med trollspöet och ger mig ett välbetalt och fantastiskt jobb. Jag kan tänka mig göra vad som helst! 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering