Utveckling och massor av ord o magkatarr

Här utvecklas det en massa, båda pratar massor och jag tycker de kan nya saker varje dag. 

Klara

Gapp-napp
Lilla snigel akta dig- sjungs ca en gång i minuten. Ibland byts snigel ut mot mamma, Pippi och pappa
Traktor
Docka sova
Docka kläder
Nääähä - nej vet du vad
Nanne- nallen
Där
Afed- Alfred
Mamma sitta där
Pappa borta jobb
Hoppa din-hoppa upp och ner
Oj oj
Bilen där
De flesta kroppens delar kan hon, kläder och frukter
Tack och vassegod
Min och e mitt- populäraste orden just nu
Är den?- var är den
Hej och hejdå sägs till alla inkl fåglarna
Ja och nej
Pippi och kata- skata
Obba- Robban vår katt 
Eta- Greta vår katt
Mamma, bära den
Mamma kom
Titta där
Mamma åka hästen
Mamma puttar- mamma pruttar ;-)
Det e bajs- bajs i blöjan

Och typ 100 ord och meningar till som jag inte minns

Alfred

Bam- nappen
Majs- kan betyda vad som helst och majs såklart
Där och min
Tack
Oj
Mmm
Kan djurens namn
Ajaj nigel - lilla snigel
Aktor- traktor
A bil- lastbil 
Mamma pappa
Titta
A bajs- det är bajs i min blöja, vänligen sanera

Han pratar mkt och gärna men helt obegripligt. Har fantastiska filmsnuttar när han förklarar saker länge och noggrannt. 

****
Har förövrigt värsta magkatarren. What to do? Dricker inte kaffe, te. Inte så mkt stekt mat eller stark. Tagit omeznågonting och probimage samt proviva. 



Kommentarer

  1. Om det är Omeprazol du tar, har du tagit 40 mg/dag? Det var den dosen jag fick utskriven av läkare när jag hade magkatarr. Tror 20 mg brukar vara den rekommenderade dosen på det man köper receptfritt. Om du även har halsbränna är det bästa att ta tabletten på kvällen, då hjälper det mer även mot halsbrännan.
    Va duktiga kidsen blivit på att bra. H har också börjat mer och mer nu, men de flesta ord han säger är ganska olika de ord han verkligen menar. Enda tvåordsmeningen han säger är "min mamma".
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering