Syndens näste

Min kollega är helt besatt av godis. Hon köper godis och en massa gott och bjuder, min stora svaghet är just lösgodis. Så nu har jag syndat hela veckan. Jag menar HELA veckan. Vars min karaktär är oklart, den är som bortblåst. Jag får ju på köpet en enorm ångest som jag ofta får vid matsynd. Det är så det gör ont i Mig, jag kan inte sluta älta och ändå är jag med handen i godispåsen dagen efter. 

Seriöst? Vad är det för fel på mig? Jag har 1,5 kg kvar till mitt första delmål och eftersom jag vill bli smalare är den stora önskan minst 3 kg så jag blir av med lite krockkuddar. Jag har normalt BMI men det finns en övre och nedre gräns. Jag har även sagt upp Vv för jag känner att jag har koll på vad man ska äta och inte. Det kostar ju ändå en del i månaden och skulle det gå mer utför så får jag gå med igen. 

****
Barnen fyller 1,5 år om någon dag och mellan 1-1,5 år har varit den underbaraste men oxå den mest utmanande.  Som de röjer, härjar och hetsar varandra. Puh! På dagis går det numer mkt bättre. Alfred bryter inte längre i hop och nu vill knappt någon av dem gå hem ;) 

Den nya grejen är sömnen. Här ska det varken somnas eller sovas på morgonen och den skyldige är mest Klara. Hon skuttar o härjar och drar i gång Alfred som precis håller på somna eller sover. Hela veckan har varit kaos på morgonen och till viss del vid nattningen. Så jag bestämde mig för att nu är det nog, nu får de varsitt sovrum. Men först måste vi fixa det en rummet så nu har vi flyttat ut den stora gamla byrån, rensat saker och nu ska det köpas målarfärg och rullgardiner mm. Det rummet är mindre och lite svårmöblerat. 

Sen måste vi ta bort ett element i hallen och köpa sko och förvaringshyllor. Vi får inte plats med alla saker. Men först måste vi få tag i en elektriker. 

Vi har även köpt en ny duchkabin eftersom den gamla gick sönder, den installerades i går och enligt Alfred det nest spännande det år. Han var så fascinerad av hantverkaren och alla hans saker. Sötunge!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering