Så där ja.

Vilket bråk vi hade i går och som jag grät. Men på nåt sätt rensade det luften och vi fick båda säga hur vi kände. Nu har vi bestämt att det är nog, nu måste vi hitta tillbaka till varandra igen.

I dag känns allt bättre och vi får helt enkelt kämpa på. Men att det skulle vars så slitsamt och vi skulle tappa bort varandra så fullständigt iom tvillingarna, kunde jag aldrig tänka mig. Jag träffade min tvillingkompis i fredags och även dem har det slitigt i relationen. Så skönt att ha någon att prata med som har samma situation som en själv. 

Snart är en era slut och jag känner stor sorg över att det är förskolestart. Det bästa och värsta året är slut och nu ska någon annan trösta och ta hand om mina barn. Hur konstigt är inte det. Tyvärr har vi inget val då vi inte har så mkt dagar kvar. Vi får ju inte fler för att vi har tvillingar. 

Just nu är vi på väg till Uppsala och ska köpa begagnade bobbycars. På FM har vi haft städdag med föreningen och i kväll ska jag åka och rida. Vi ska göra framdelsvändning. Efter mina år som ryttare har jag kommit på att jag inte har en enda stark sida som ryttare. Jag är lika värdelös på alla grenar. Helt obildbar. Men roligt är det fortfarande! 





Kommentarer

  1. Men visst har ni väl fler dagar iom tvillingar?! Man har väl 100 extra dagar med tvillingar?!
    /Sandra

    SvaraRadera
  2. Det är väl till och med 180 dagar extra man får?
    Har ni vårdnadsbidrag i er kommun så får ni 3000kr per barn skattefritt om ni inte nyttjar barnomsorg (men man får såklart inte ta fp samtidigt). Vi hade det i 5 månader, vi har dock bara enligar så det blev 3000kr istället för 6000kr som ni skulle få.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får 90 vanliga dagar och 90 lägsta nivå dagar. De tog vi bla ut i början eftersom det är rätt klurigt att ta hand om två små själv. Sen ville maken oxå vara ledig under året och vips så äts dagarna upp. Vi har dagar kvar men inte så många som vi skulle önska.

      Hos oss ska vårdbidraget bort. Det är upp till varje kommun.

      Radera
  3. Fixa barnvakt så du å karln kan gå ut och äta middag några få timmar. Att få prata till punkt, vuxenspråk och att få perspektiv på vardagen, det är vad dessa middagar ger mig, förutom energi och ngt att se fram emot. Så otroligt viktigt för oss. Vi kanske kommer iväg 3-4ggr per år men det gör så mycket. Vi har 2 barn och jag saknar dem under dessa få timmar men för något ögonblick glömmer jag dem, och det är bara jag och min karl... �� /Jackie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering