Sjukhus och förskola

Åh så skönt, barnen (Alfred) är friska igen och Goa och glada som de brukar. Det firade vi med att gå på öppna idag i grannstaden. Barnen var så glada att få leka och göra annat. 

Alfred är nu uppe i 10 steg att gå utan stöd, Klara siktar mer på att stå säkert men båda tränar heeeeela tiden. De blir så lyckliga när de klarar det. Övrig tid går åt till att säga neeeeeeej och ajaj. Som de härjar, det går knappt att vara hemma. 

Vet inte om jag skrev det, men vi har äntligen tänkt och räknat och barnen ska  gå tisdag-fredag 8-13.30. Då är vi båda hemma måndagar och dagarna räcker liiite längre. Alltså fp dagarna. Vi ska prova några månader och så får vi se. Jobbigt känns det i alla fall. Jag har rejäl ångest och funderar mkt på det, ältar och får svårt att sova. Oroar mig. 

******
I morgon är det dags för kontroll av Klaras öga, det rinner tårar och är.. Lite.. Ungefär som när man haft salva i ögat. Grumligt kanske är ett bra ord.  Bara ibland. 

Maken har tagit ledigt så först ska vi vara på öppna tillsammans, roligt. Första gången han är med sedan barnen var små. 

******
På torsdag ska jag rida igen, jag avbokade när jag var sjuk sist. Blir toppen då jag kämpar på med vikten. Har gått ner men vågar knappt tro att det är sant. Lycka! 


Kommentarer

  1. Såklart man har lite ångest och oro över att börja på förskolan. Du är inte unik där =) Men du ska se att det går bra. De kommer att ha jättekul, få rasa av sig en massa energi och de har ju faktiskt varandra. Tänk så fort tiden har gått. De har blivit så stora så snabbt.
    Hoppas att allt är bra med Klaras öga. Håller tummarna..
    Kram från Lena och missarna (som kikar in här varje dag även om jag blivit usel på att kommentera)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med! Det senaste månaderna känns som allting bara rusat fram, utveckling, händelser osv.

      Kramar

      Radera
  2. Första år på förskolan blir det otroligt mycket sjukdomar hos barnen.
    Räkna med varannan vecka.. diskutera hur ni ska göra med vab.. så har ni det klart när det är dags.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Vet inte vad som hände med kommentaren ovan. Testar såhär istället.
    Att ni ska räkna med vab varannan vecka, som någon kommenterar, tycker jag låter lite överdrivet. Visst att barn på förskola ofta är sjuka, vilket inte är så konstigt. Men vi har aldrig behövt vabba så ofta som varannan vecka!
    Hoppas allt är bra med Klaras öga! Kanske rester från förkylningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alfred verkar mottaglig för allt men Klara verkar fixa det bättre..

      Vi har ju två så de lär smitta varandra om inte annat..Vi är beredda i vilket fall,.

      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering