Snart slut!

Efter den något röriga fm kom vi i väg, barnen sov hela vägen och vi åkte direkt till hotellet. Där åt vi mellis och sen provade vi poolen. Barnen var inte dugg imponerade, kallt och lite läskigt. Men golvbrunnen i duschen däremot. Det var grejer det ;-)

Sen härjade vi på rummet och hotellkorridorerna som var utmärkta att jaga varandra i. 

På kvällen var det dags för den fantastiska buffén, den var sagolikt god både för barnen och oss. Barnen åt plockmaten med god aptit vilket betydde att även vi kunde äta i lugn och ro. Stort plus för frukosten och middagen! 

Jag äter ju efter Viktväktarna så jag måste ge mig själv en klapp på axeln då jag behärskade mig riktigt bra. 

Natten däremot var inte roligt, jag beundrar dem som kan sova i samma rum som barnen men jag kan inte. De låter, tjoar, pruttar och skriker. Jag tror jag knappt sov en blund på hela natten. 

Furuviksparken är ju väldigt lagom, vi klappade getter, lunchande och titta på djur. Efter några timmar kändes det som vi var klara då åkte vi hem. Barnen sov hela vägen. 

Väl hemma var katten Robban väldigt glad att se oss och släppte oss knappt med tassen de nästföljande dagar. 

******
Idag har vi fyllt sandlådan med sand och invigt den, provat den nya vagnen och har premiär nere vid sjön med bad och sand. 

Alfred kastade sig ut på djupare vatten, väldigt glad och orädd. Klara tyckte det var lite kallt.  

Båda håller på få fler tänder och är rätt ledsen, klara är klängig och Alfred ledsen. Båda krånglar med maten, matvägrar, skriker och viftar som väderkvarnar. Båda har börjat släppa lite och stå alldeles själva. Några sekunder bara men oj så duktiga de är! 

Det är så intensivt på dagarna och jag ser inte fram emot att maken ska börja jobba och jag ska vara ensam på dagarna. 

I morgon kommer mamma förbi på en snabbvisit och på söndag är det ridning igen!  Hoppas snuvan börjat försvinna så jag inte behöver avboka. 

Det var väldigt kul att krypa in och ut genom hotellets dörrar. 

Akvariet var roligt

Nya vagnen


Första badet






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering