Skära sig och semester

Nu är det fyra dagar kvar och sen är det semester! Vi har fortfarande inte bestämt nåt men vi börjar den med att fira deras första födelsedag. Vi blir kring 14 personer, både barn och vuxna. Några kommer komma helgen efter.

Vi ska bara överleva morgondagen, av någon outgrundlig anledning brukar måndagar vara värst. Det är som huset som Gud glömde ungefär. Båda gällande katter och barn. 

Vetefasiken vad vi ska hitt på i veckan.

*****
Nu har tvillingarna fyra tänder var som de borstar med glädje två gånger om dagen. De är helt besatta av tandborste. När det är slutborstat gråter de förtvivlat och man får försöka hitta nåt annat som de gillar men de brukar inte gå på det. 

Annat de gillar är medicin, vare sig det är alvedon eller annat så vill båda ha det. Klara får ju kortison varje kväll i sin andningsmask som hon såklart älskar, så vi måste alltid ge Alfred oxå så han får andas i den. Utan kortison naturligtvis. Haha;) 

I dag har vi varit och köpt födelsedagspresenter, det blev en lektunnel och ett sorts aktivitetsbord/gåbil i ett. Jag hade tänkt ett aktivitetsbord men det som fanns var så trist. 

*****
I kväll har jag packat en hel kartong med kläder till en annan tvillingmamma som har det lite tufft (ensamstående med fyra barn), jag vägrar låta henne betala portot . I den finns oxå lite leksaker, kuponger och annat smått o gott. Det hela började med kuponger/vällingprover, vi brukar nämligen skicka sånt till varandra till de som vill ha i tvillinggruppen. 

Det känns jättebra och jag ska skicka mer bara jag får tag i en större kartong. Kul att kläderna kommer till användning! 

****
I morse skulle jag göra den sedvanliga rakningen, armhålor och ben skulle bli av med lite trollskog. Tyvärr så är nog min rakhyvlel slut, för jag skar mig rätt rejält och faaaaaan vad ont det gör. Har gått med armen rakt ut och inte fasiken hjälper det! 

Jämt när nån gör illa sig eller jag tänker på att jag gör illa mig så får jag ont i knävecken. Det är nåt empatiskt syndrom så nu har jag både ont i knävecken och i armhålan! 

Dessutom luktar jag bara gott i en armhåla! 
****

Sånt humör de fått nu. Men åldern kommer tydligen humör och ilska oxå. Här slåss de om spaden. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering