Börjat packa o tänder

Nu ser man tänderna genom skinnet/tandköttet på överkäken på Klara, det lyser alldeles vitt. Men inte som sticker ut nedåt utan jäms med. Om ni förstår. Haha:-)

Men inte en tillstymmelse till tand på varken nere eller under på Alfred och han är ändå den som dreglar mest.

I går var jag ute och gick en timme, sen träffade jag en granne och följde med henne på hundpromenaden så totalt blev den nästan två timmars promenad!

 Jag försökte vara lite modig och bege mig ut i skogen, men det var gegga och en massa rötter så barnen studsade runt som på gröna lund i vagnen så jag fick vända. Men vi gick en bra bit i skogen i alla fal.. Fågelkvitter och blåsippor! Urmysigt!

****
Sen har jag börjat packa, fasiken vad svårt att veta vad man ska ha med. Jag släpar med mig allting eftersom det inte finns affärer i närheten heller. Sen är vi nu ca 40 föräldrar och 80 tvillingar + några syskon. Så de lär ju inte ha barnstolar så det räcker så jag funderar på om vi ska ta med sånt. Vi har Ikeas så de är ju rätt praktiska och tar inte så värst mkt plats.

Jag har oxå bokat kattvakt så någon kommer hit och pussar på dem. Vi är ju bara borta en natt men ändå.

Sen har jag ungefär en A4 lista på saker jag funderar/oroar mig över. Jag försöker ignorera alla dessa orostankar men det är inte lätt. Samtidigt så ser jag otroligt mkt fram emot att få komma i väg på vår första semester och stora träff. Första gången vi sover på hotell, i resesäng (barnen..inte vi), minglar bland massa andra likasinnade, sover på ett trångt hotellrum tillsammans.

Ska bli så spännande! Redan kl 7 på lördag morgon åker vi, sen är det ett fullspäckat schema hela dan.

****
Nu ska jag åka och jobba! (efter en natt när alla vaknat och skrikit en gång i timmen)


Nån mästerfotograf är jag inte, ser mer ut som..I alla fall..

Tittar ni noga ser ni en massa blåsippor.





Kommentarer

  1. Där har du en trolig förklaring till varför Klara vaknar om natten och skriker ;)

    SvaraRadera
  2. Finns en gel på Apoteket som enligt en kompis ska bara bra hos tandsprickning hos barn.... Multi-Mam Babydent

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har vi provat, jag märker ingen skillnad.

      Radera
  3. P.s bara så du vet är det ett krav med kort på bilen när allt är inpackat... ;-)

    SvaraRadera
  4. Man kan även ta flytande Panodil och gnugga direkt på tandköttet där tanden bryter fram. Mkt effektivt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Vi provade det nu innan läggdags så får vi se.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering