Jobbardag och mat

Då var det dags att jobba igen, det ska bli hemskt skönt att komma iväg. Vuxenkontakt, fika och äta lunch i lugn och ro. Få arbeta med hjärnan och bara vara jag. När jag väl är på jobbet brukar jag tänka på barnen mest hela tiden men i alla fall.

Klara vaknade för en stund sen och maken hade inte gått upp ännu, han gör ju inte som jag och förbereder allt. Men han fixar dagarna bra på sitt vis, tur att vi är olika. (hon kräktes just på mina jobbkläder; notis till mig; ta inte i barnen om du ska i väg o jobba)

Barnen var goa och glada även i går, en promenad i snön, lite pulka. Vi hänger mest på lekmattan och tränar, och så är det förstås mat mest hela tiden. Alfred går ju fortare att mata än med flaska men Klara tar sin lilla tid, jag matar en med höger hand och en med vänster. 

De har börjat öka på maten nu, Alfred äter nästan en hel burk själv och Klara kanske en halv om hon är på humör (det är inte så ofta). De blir dock hungriga rätt fort efteråt, Klara i alla fall, jag trodde de skulle hålla sig mätta längre. Vi försöker i möjligaste mån göra egen mat men ärligt talat finns det knappt tid, vi äter dåligt med middag vi med. Ofta blir det tex soppa eller nåt storkok på helgen som ska räcka till makens matlådor i veckan. 

Klara har i alla fall utveckats massor i maten, hon kaskadkräks kanske 1 gång i veckan nu, äter mer i flaska och mer mat. Om det beror på ålder eller knips av tungband är oklart men hon äter mkt bättre. 

****
Vi är fortfarande inte överens om Stiinas framtid. Hon är skitjobbig på dagarna och i natt skrek och 03.19 och väckte mig. Jag vill gärna att hon bor borta ett tag medans maken vill behålla henne. Jag tycker så sund om henne, hon är värd mer än att jag inte ska hinna med henne. Fast ofta spelar det ingen roll hur mkt jag ägnar mig och leker med henne hon är lika ändå.


Kommentarer

  1. Vi har också kattproblem nu.. Vår kissetjej var tänkt att vara innekatt men trivdes inte som det, hon fick därför börja gå ut. Nu när det är så kallt springer hon in- och ut 1-2 ggr VARJE TIMME natten igenom. Vi är fullständigt trasiga nu och önskar typ livet ur katten då när frustrationen är som störst på natten. Så jäkla tröttsamt. Jag har aldrig kunnat tänka mig att lämna bort min kisse, mina 2 katter är mina bebisar. Men nu! Jag oooorkar inte.

    Vi har lyssnat oss för med uppfödaren om någon kan ge oss en paus och ha henne i några veckor. Hon borde få bo på landet och springa fritt.. Svårt när man inte kan prata med sitt djur och fråga vad som blir bäst..

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni har inte kattlucka? Men jag förstår mer än väl vad du menar. Man räcker inte till. Dåligt samvete...Allt i en stor röra

      Radera
    2. Nej ingen kattlucka, vår ytterdörr är helt i glas.. Vi fkyttar om en månad till hyresrätt så där lär det inte heller bli aktuellt med kattlucka. Usch det är svårt!

      Radera
  2. Härligt att maten går bra även för Klara nu =)
    Har själv två fina hårbollar här hemma och förstår hur du resonerar. Sen sonen kom 2013 har de blivit lidande i både skötsel och kärlek. Finns lixom inte tiden längre. Och nu syns det på dem att de är stressade med, som långhåriga brukade de ha en fin pälskrage under hakan men inte längre...de måste hela tiden hålla sig undan barnet som mer än gärna vill gosa (läs slår). Jag mår så dåligt av att se dem så och nu när bebis nr2 är på väg finns ingen annan utväg än att lämna bort dem. Har letat nytt hem i ca 1år kan ju inte bara lassa över dem till vem som helst men nu ska en vän ta dem till våren, vilket känns fint och bra för alla parter =)
    Hoppas att ni kan komma fram till en lösning för Stiina

    SvaraRadera
  3. En av mina katter har varit stökig nattetid. Löste det genom att stänga in henne i badrummet på natten ett tag. Känns kanske hemskt först men vi återfick vår nattfrid.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering