Intervju och BVC och ensamhet

Vilken dag det blev i går!

Först var vi upp till BVC där allt gick så lugnt och trevligt till, precis sådär som jag tänkt att ett besök ska vara. BVC-tanten var så mjuk och lugn.

Vi pratade om Alfreds hals som blivit så fin och hon tipsade även om en salva mot svamp, men nu minns jag inte vad den hette..Något med Care? Hans tå, navel och panna avhandlades samt hans mat.

Istället för ersättning ska han erbjudas vatten efteråt och lite mer mat i stället. Jag har beställt lite flaskor för jag hoppas de ska kunna hålla flaksan själv snart. De kan inte dricka ur glas eller mugg med hård kant.

Alfred går upp väldigt mkt i vikt, nästan ett kilo på en månad. Han väger nu 9,6 kg och är 74,5 lång.

Klara har gått upp ca 500 och väger nu 6,7 och är 68 lång. Hon ska fortsätta äta ersättning efter maten eftersom hon inte äter lika mkt mat.

Vi pratade även om att Klara börjat vakna de senaste nätterna och skriker, hon vill inte ha mat och hon verkar sova. Men skriker gör hon så hon väcker oss alla. Oklart varför.

Hon frågade hur jag mådde, och jag sa att jag är rätt trött och sliten kanske en skvätt deprimerad. Men att jag nu jobbar och trivs bra med det. Hon frågade även maken, vi pratade oxå jobb.

Sen frågade hon om jag hade någon jag träffade de tre dagarna när jag är hemma. Om jag får hjälp och stöd av nån. Jag berättade att jag träffade grannar, att vi är ute och promenerar men jag är rätt ensam. Jag blev så ledsen av frågan och av mitt svar. Fy så ensam jag är. Jag har ju ingen kompis som är mammaledig jag träffar, alla jobbar. Ingen familj.

Nä fy så ledsen jag blev. Jag fick lov att börja blinka för att inte börja storgråta. Fy för ensamhet! Det är och har alltid varit min skräck av någon outgrundlig anledning.

Men det var ett bra och fint besök. VI ska dit igen om en månad

Sen gick vi och fikade och sen av en slump hamnade vi på mitt jobb (de skulle egentligen fika med oss på cafet)  och visade upp bebisar och make (som var orakad, oklippt och nedvräkt:/). Min kollega tog genast Alfred och kramade honom och gav han mat och Alfred var så lycklig. Det blev ett bra besök och första gången jag är och visar upp barnen på jobbet.

När vi kom hem kom en kompis med fina barnkläder hon hade köpt och fikade med oss. Mucho trevligt, jag gillar spontanbesök.

Jobbet jag sökt ringde, min gamla mattelärare dessutom :) Så nästa vecka ska jag på intervju, jag har ju tyvärr tappat all kunskap och den är mkt omgjord. Så jag måste försöka plugga på lite i veckan. Det är megamycket att lära sig.

Jag tror inte jag är så intressant, de vill ha heltid och det kan jag inte jobba. Hon som slutar gör det för att det är så rörigt, men det är ju rörigt överallt just nu.

Men jag vill gärna ha jobbet, min kompis har ju oxå sökt men hon har större chans än mig.

****

Vi har flyttat ner Klaras sängbotten och i går gjorde vi det även med Alfred, Klara härjar ju så i sängen så snart måste vi nog ta bort nästet. Hon klättrade över den in i spjälorna och sliter och drar i spjälskyddet. Finns det nåt annat man kan ha där i stället?



Kram på alla hjärtans dag till er alla!




Somnade mitt i maten :-)


Kommentarer

  1. Men åh fina du! Hade BVC nåt förslag när du sa att du kände dig ensam då? Själv har jag inte fastnat för att lära känna folk i mammagrupper med mina barn men tror mest det är tillfälligheter, att jag inte haft så mkt gemensamt med just dem. Men är det nån du tycker verkar trevlig på ÖF eller föräldragrupp eller så? Då kan du ju föreslå fika eller gemensam promenad? Jag hade en kollega som fick barn samtidigt. Hon i sin tur kände en till i samma sits. Vi sågs alla tre en gång å jag å den tredje fann varann direkt och umgicks sen jättemycket. En ren tillfällighet. Förstår att mkt blir krångligare när ni har två småttingar, svårare att spontant dra iväg och bryta rutiner och så men jag gjorde också mkt så att jag åkte och lunchade med vänner som jobbade. På lunchrestauranger är det ju ofta stort, finns barnstolar å så. Å rätt lagom med en timmes vuxenhäng! Då får man nån som håller barn några minuter, kan prata vuxensaker en stund och barnen kan tugga på en brödbit typ! Så ta kontakt med kompisar/bekanta är mitt tips. Och var inte blyg för att fråga andra föräldralediga om att hänga. Man får vara beredd på nej från folk som gör annat såklart men jag har känslan att många är lite ensamma emellanåt. Det är inte intrycket man alltid får när det kommer stora klungor lattemammor på stan förstås... Lycka till och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hon sa öppna förskolan och mammagruppen. På Öf har jag ju mest lärt känna personalen.

      Bra förslag, jag ska klura lite.

      Usch, jag tycker det är jätteläskigt och fråga de jag inte känner. Men jag ska ta mod till mig och gå nästa vecka.

      Kram

      Radera
  2. Jag försökte umgås m mammagruppen så mkt som möjligt men det var ingen som jag blev vän med. Jag har nog inte en sån där likeable" personlighet. Det blir lite ensamt när det inte finns nån man kan ringa, smita över till och bara ta en fika. Sen, nu när jag är gravid med barn nr 2, hände nåt fantastiskt! En granne som jag gillar blev gravid samtidigt som jag! Riktig chans att skaffa en bestående vän! Men säg den lycka som varar, hon fick missfall... Hoppas den nya mammagruppen är roligare än förra. Hatar ensamhet, hatar min personlighet ibland...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tänker jag oxå om mig själv. Jag avskyr oxå ensamhet. Usch :(

      Radera
  3. Usch för ensamhet. Det hjälper förstås inte dig men jag träffar inte heller någon (alls!) och har inte familj nära heller. Jag och bebis är ensamma all tid förutom när sambon är hemma. Jag är grymt impad av dig som lyckas ta dig iväg med 2 bebisar. Jag tycker att det är kråååångligt med en. Vi flyttar närmare familj om 1 månad (40 milsflytt) och då hoppas jag komma iväg på nåt någon gång, typ öppna förskolan eller nån mammagrupp.

    Ibland tror en att "alla andra" har det så himla fantastiskt och gör allt de som en själv inte orkar/kan, ville därför berätta hur jag har det :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Lider med för ensamhetens skull! Är du hemma på fredagar eller jobbar du då? Jag är ledig några fredagar framöver och ses gärna! Ibland är Mini med mig och ibland inte.
    Säg till! Vi kommer gärna över. Och du är så klart välkommen hit också om du vill ha lite miljöombyte. Det finns bebisleksaker, barnstolar, micro, barntallrikar, barnskedar och allt annat du kan tänkas behövas. Bara att ta med Klara, Alfred och blöjor. 😄
    Jag bjuder på lunch och kaffe.
    Hör av dig mailledes om du vill och kan!

    Salvan heter Cortimyk och den är urbra! Använde den på Mini då och då förut.


    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhhh. Fina du! Jag vill gärna träffas! Jag mailade dig ang BVC så det ligger ett mail o väntar på dig i din mail.

      Kramar

      Radera
    2. Kan också varit daktacort, det är samma sak som cortimyk. BVC brukar av någon anledning rekommendera daktacort och VC cortimyk 😂

      Radera
  5. Bor du långt från Kungsholmen? Jag har en son som ska lämnas och hämtas på förskolan men däremellan träffar jag och dottern (född dagen före tvillingarna) gärna nytt trevligt folk om du är intresserad.

    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag bor norröver så det är en bra bit, ca 30 min med bil kanske.

      Det skulle vara roligt!

      Radera
    2. Jag har mejlat!

      Radera
  6. Å jag känner igen mig. Har varit mycket ofrivilligt ensam i mitt liv, det suger. Jag hade en idé om att träffa trevliga mammor när jag var föräldraledig, men det var jättesvårt att komma iväg från huset med twinsen. Min tröst är att de aldrig kommer vara lika ensamma.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering