Vaccinering och sömn

Maken var så sjysst att han stannade hemma hela dan i går när jag skulle i väg till doktorn. Jag gillar min vårdcentral, de är alltid trevliga och bra och jag är så himla tacksam att jag bytte vårdcentral.

Jag hade en kraftig UVI så nu ska jag äta antibiotika och så hoppas jag att det blir bättre, det känns faktiskt bättre redan i dag.

Sen köpte jag på mig lite mat åt Alfred och lite barnmatsburkar, jag ska försöka göra det mesta själv men det är skönt att ha hemma. Jag gjorde förresten spagetti och köttfärssås till oss häromdagen men jag hade ju ingen aning om att det skulle vara så svårt att mixa och sen att allt skulle bli grynigt. Men nu vet jag, och jag kan säga att det inte heller blev nån succé..

Kort och gott hade vi en fin dag i går med barnen.

****
I dag ska maken i väg och spola öronen, äntligen! Han har hört dåligt en längre tid och fick äntligen tummen ur och ska i väg.

Sen ska Alfred vaccineras, men det blir maken som åker med honom. Usch, stackars Alfred.

****
Appråpå det här med sömn så är det en lång och segdragen historia men kortfattat är att jag var med i en sömnstudie men det visade sig att jag hade så allvarliga problem att jag remitterades vidare. Jag gjorde utredning och fick diagnosen GAD och social fobi som är en stor orsak till att jag inte sovit.

Jag har alltså inte sovit en hel natt på flera år förutom i bland. Jag fick påbörja KBT och fick bra sömntabletter. Men så blev jag gravid, sov som en kratta sen kom barnen och sömnproblemen blev värre igen.

För barnen sover nästan hela nätterna utom i bland sedan 3 månader tillbaka och maken tar de nätterna. Så barnen är inte problemet utan det är jag.

Jag måste alltså få en ny remiss vidare så jag kan fortsätta kBT och på långsikt få bukt med sömnen igen. Därav mina inlägg ibland om sömn och prata med min VC.

Allt det här finns under etiketten sömn i bloggen.

****
Katterna tar tvillingarna med ro, de bryr sig inte så mkt. Kommer och nosar ibland. Jag har som alltid dåligt samvete att jag inte hinner med katterna men jag har å andra sidan dåligt samvete om allt.


Kommentarer

  1. Om inte det skulle hjälpa med kbt för sömnproblemen skulle jag satsa på hypnos 1-3 sessioner,, lycka till med sömnen man är ju som en annan människa med bra sömn!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering