Skit BVC

Igår ringde BVC-tanten och sa att läkaren hade så fullt att det inte skulle bli vaccination idag. Så efter föräldragruppen nästa vecka ska en av tvillingarna eventuellt bli vaccinerad och nästa nån annan gång.

Och om det blir 6 månaders kontroll eller inte i dag är oxå det oklart. Och läkaren hade fullt flera veckor framöver för hon är där bara 1 gång i veckan.

Men vi skulle komma i alla fall. Men vad vi ska göra där vet jag inte.

Seriöst. Vad är det för BVC vi har?

Jag ville ju prata om Klaras utslag, hon har lite på kroppen men ett stort märke i ansiktet som inte går bort. Även om hennes andning vill jag fråga. Men då lär vi ju inte träffa nån läkare idag.

****
I dag så kommer i alla fall dalakompisen och ska bo hos oss i helgen! Å vad mysigt och jag har saknat henne, det ska bli så roligt! Hon är väl oxå glad för hon var ju här förra gången de vaccinerades, så då slipper hon det i alla fall :)

****
Gårdagen gick bra även om de är supergnälliga och jag har försökt att känna i munnen om det är några tänder på gång men det verkar inte så.

Vi åkte och handlade en sväng, de tycker alltid det är spännande att gå i en affär och titta på allting, det är bra att åtminstone ha en sak varje dag så blir dagarna inte så långa.

Klara lyckades bajsa ner hela sig ända upp i nacken  går, hur kan man lyckas med det? Det blev i alla fall storsanering. Herregud.

De har börjat titta på varandra så mkt nu, Alfred skrattar alltid när han ser Klara.

Kommentarer

  1. Byt BVC! Det du beskriver är nonchalans. Jag hade bytt BVC och skrivit ett brev till det gamla och klagat

    SvaraRadera
  2. Men.... Varför inte testa att ringa din vc och fråga om Klaras bekymmer? Läkarna som är på BVC är ju vårdcentralsläkare som kommer på besök till BVC :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har aldrig träffat barnen och ska vi ändå träffa den som träffat den mest så vill jag passa på.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering