Sicket elände!

Det måste ju vara höjden av otur att lyckas bli sjuk när vi får besök och ska i väg på en massa roliga saker. Vafan då. 

Gårdagen gick i seghetens tecken, jag kräktes en gång till 12 timmar efter den förra. Hur konstigt är inte det? Sen var det bra och efter en natt sömn  mår jag okey och har druckit te och ätit en macka. Lite illamående och huvudvärk men det känns mer som vätskebrist och matbrist.  

De andra var i väg på bio och åt pizza, jag som älskar både bio och pizza. Det var mer än ett år sen jag var på bio.  Ridningen i dag har vi avbokat. Familjen valde att stanna kvar, det är bara jag som är sjuk och de skulle isf redan vara smittade. 

Idag åker dem hem och vardagen kommer åter igen. I veckan är det arbete i stallet och 6 månaders kontroll med vaccination. 


*****
Nu när jag ligger med en pigg Alfred bredvid mig som ligger och jollrar så år livet inte så tokigt. Resten av huset sover. 

Nu kräktes katten Stina på golvet så jag tar delvis tillbaka det där. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering