Sammanfattning av tvillingarnas/mitt år

För det är väl så det blev? 2014? Våra tvillingars år?

Vi pratade här hemma och vi mindes båda ingenting från början på året utan från typ...maj någon gång.

Vårt liv är så mycket rikare, våran kärlek fylld till bredden och vi är otroligt lyckligt lottade. Tänk om jag vetat allt det jag vet nu när vi klev in i graviditetens värld. Jag ångrar ingenting utom att jag önskar jag vågat njuta mer. Lätt att säga nu men då var det svårt. Allt förra året handlade om graviditeten vilket speglas i bloggen.

Januari: Redan den 2 januari var vi i väg på vårt första ultraljud och det konstaterades att det var två små knoddar där inne. Redan i vecka 6 så kom varenda graviditetssymptom man bara kunde ha. Jag tror jag aldrig mått så dåligt i hela mitt liv som under graviditeten. Jag påbörjade även min KBT behandling.

Februari: Graviditeten fortskrider och magen växer, vi gör KUB-test som går utmärkt och vi pustar ut lite.

Mars: Vi åker i väg till Hasseludden och myser. Det börjar bli tätare besök till MVC, prover tas och magen växer. Jag känner de första rörelserna. Jag går ner i tid på jobbet. Vi åker till svenska tvillingklubbens möte.

April: Vi börjar shoppa till tvillingarna, inreda rummet. Vi köper en vagn som är större än både hus och bil. Vi börjar klura lite på namn. Vi köper en större bil.

Maj: Jag slutar jobba, är stor som ett hus. Jag får massor av fina presenter och kläder av er läsare. Vi går på förlossnings/föräldrakurser.

Juni: Jag börjar bli rätt sliten, drabbas av hepatos. Springer på miljoner undersökningar och lämnar blod i tid och otid. Oro är denna månads motto

Juli: Kejsarsnitt i vecka 34, den hemska neotiden. Våra fina underbara tvillingar. Chocken att bli förälder. Hormoner. Juli var en varm och svettig månad i alla bemärkelser.

Augusti:Vi får komma hem med hemsjukvård. Amningen fungerar inte, barnen har sond och vi får specialmat till barnen. Sömnbrist beskriver augusti väl. Gått ner 19 kg!

September: Lite varmare i föräldrarollen..lite.. Barnen växer och även vi föräldrar. Vi får in en mus i huset.

Oktober: Jag börjar rida igen, vilken lycka! Börjar hitta mig själv lite mer, mår lite bättre för varje dag. Barnen börjar bli gladare och nöjdare. Jag går på min första föräldragrupp. Klara blir inlagd på sjukhus.

November: En bra månad, vi börjar känna varandra och mår allt bättre. Jag får jobb i stallet.

December: Rejäl svacka i äktenskapet. Jag får åter svåra sömnproblem. Går upp i vikt. Barnens första julafton.Vi firar en märklig nyårsafton. Syster kommer på besök.




Kommentarer

  1. Du är så duktig på att sammanfatta. Både varje månad och här hela året. Går du igenom alla inlägg i bloggen då för at minnas eller kommer du ihåg? Mitt minne är som en teflonpanna men vill oxå göra en krönika :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har faktiskt suttit och läst igenom. Jag minns heller inte så mkt. :)

      Radera
  2. Kul att läsa! Bra sammanfattat. Hade också tänkt sammanfatta men huvet känns tomt. Ser bilder på H i skallen och känner massa lycka, men vad har hänt mer och när? Och vad har hänt MIG under året? Minns inget...
    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering