Magsjuk

Nämen fyfan vilken kväll det varit.

Dan flöt på rätt bra, syster med barn avlasta, hjälpte o stötta. Sen åkte dem och shoppade och maken kom hem. 

Sen slog det till, illamåendet, fybubblan så dåligt jag mådde. Det är ju inte lätt att sköta barn o må kasst samtidigt men vid 18 tiden fick jag lov att gå och kräkas. Och kräkas tacos är inget jag rekommenderar. 

Sen mådde jag bra till 22 då jag tog en flourtablett för det smaka så illa i munnen och fick springa o kräkas igen. Och sen vid 03 för jag tog en Novalucol. Nu mår jag bra men är riktigt skakig och darrig. Magen mår bra och jag är nästan lite hård i magen o jag är hungrig. Har städat toaletten och duschat nu på morgonen. 

Idag ska de på bio men jag får se hur jag mår, i morgon har vi bokat privatlektion i mitt stall. 

 Jag tror inte det är magsjuka, kände mig aldrig sjuk har bara kräks tre gånger med flera timmars mellanrum. Det kom ca tre timmar efter maten så det måste varit nåt jag åt. Ingen annan är sjuk i alla fall. 

Oavsett.  Bli sjuk med småbarn hemma är inget jag rekommenderar. Inte heller när man har folk på besök. 

Kommentarer

  1. Usch och fy! Vi hade magsjuka förra veckan.
    Men det är en form av magsjuka som verkar gå nu, få kräkningar och lång inkubationstid. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men usch. Hoppas barnen klarar sig!

      Tack!

      Radera
    2. Kanske borde hålla 48timmars regeln ändå för att vara på den säkra sidan så du inte för smittan vidare.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering