Besök från familjen

Vilket ös det var här i går, syster med 2 barn, morsan och hennes väninna och vi 4. Och tre katter på det.

Morsan är ju...rätt stimmig kan man milt sagt säga och syster och barn är nog som folk är mest. Men alla dessa människor gjorde att både Klara och Alfred blev lite ledsna och rädda. Mest Klara då som just nu är rädd för alla människor. Båda barnen gillade yngsta sonen, det är som de känner igen barn. De blir direkt glada och charmar på som bara attans.

När lugnet sen lagt sig så var jag helt slut (när mamma åkt dvs), efter att jagat barn, katter, lagat mat och försökt vara trevlig.

Sen bäddade vi sängar och nattade barn. Eftersom vi har så få rum hamnade syster med barn i vardagsrummet men det blev rätt bra och jag hoppas katterna inte väckt dem i natt.

I dag är jag själv med syster och barn, maken har åkt och jobbat. Det är ju svårt att de vill hjälpa till men när de inte får bära, jag trodde sån separationsångest skulle komma om först några månader. Det har ju alltid gått bra förut. Nåja, vi får göra så gott vi kan idag, de ska sen åka och shoppa.

Alfred vaknade i natt, såklart. Han är så himla känslig så det brukar bli ett uppvak för honom när han har vistas bland många människor.

****
Nu smyger jag runt här hemma för att inte väcka någon. Längtar efter kaffe så jag storknar. Nästa vecka ska jag ringa vårdcentralen för sömnproblemen. Usch hur det är just nu.

Klara åker pulka

Kommentarer

  1. Oj fullt hus!

    Jag har själv insomningsproblem och är dessutom lättväckt när jag väl sover.. Jag har hobby lästpå och sett att det är melatonin som styr insomning och sömn. Melatonin störs av stress och oregelbunden motion (och utmattningssyndrom som jag har). Jag har provat att dricka rå körsbärsjuice till middagen i några kvällar, det innehåller melatonin naturligt och har visat fungerar väldigt bra i olika studier. Jag är positivt överraskad!

    Finns att köpa i typ hälsokostaffärer, heter tart cherry och är rätt dyr. Kanske värt att prova ändå?

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering