Sömnproblem

Min icke sömn har eskalerat till ingenting, jag sover som en kratta. förut har jag kunnat somna och sen vaknat mitt i natten. Men nu har jag både och. Jag kan varken somna och vaknar efter nån timme när jag väl somnat.

Hoppas det släpper för det är så himla jobbigt, jag tror jag är stressad att de små ska vakna och att jag inte ska få tillräckligt med sömn. Men nu sover de oftast nätterna igenom även om de somnar ganska sent. Vårt projekt att få dem somna tidigare går sådär, deras sista mål blir så himla sent och Klara är ingen sån man kan stoppa i mat för tätt.

Vi var förresten på vårt första babymassage, Alfred var inte imponerad medans Klara tyckte det var mysigt. De blir dock ledsna och stressade över när alla andra bebiskar skriker. Speciellt en som har ett skrik som skär i märg och ben vars mamma är superlugn och inte tröstar så snabbt som oss förstagångs föräldrar :-)

Nästa gång ska jag vara själv på massagen för då kan inte maken vara med.

****
Någon undrade varför och hur jag nattar Robban, som ni vet är ju han en cornish med lite speciella egenskaper.

Får inte han uppmärksamhet så slaktar han något i huset, bråkar med de andra katterna och springer och ylar högt och ljudligt och jagar mig. Så är även mornarna och då jagar han mig för att han vill att jag ska lägga mig och mysa med honom eller natta honom. Han älskar fleccematerial och framförallt min morgonrock, så jag helt enkelt försöker få honom och lugna sig och virar in honom i den när han är som värst. Sen myser vi och han somnar. Sen sover han kanske till 11 innan han drar igång igen, men då brukar han vara på gladare humör. Förut fick vi natta honom innan vi la oss men de senaste månaderna har vi fått honom att somna själv..

Stiina å andra sidan jagar mig tills jag ger henne tillräckligt med mat (hon äter ju seniormat), sen går hon och lägger sig i klätterställningen och sover till 10-11. Om alla är vakna och jag inte gör detta brukar det urarta, de skriker, slåss och väcker barnen och jagar mig.

Greta märker man knappt av, hon är alltid glad och sitter och kikar på vad vi gör.

Så man kan tycka vad man vill, men så funkar det hemma hos oss.

****
Jag har beställt väldigt fina namntavlor, tyvärr blev den ena fel så jag fick beställa ny. För nya pengar :( Så Klaras får ni se sen.

Men fina är dem!





Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering