Singel igen

Så var det måndag och jag är ensam igen, tråkigt nog ser jag inte alls fram emot de ensamma dagarna,  det känns mest...Jobbigt kanske är ett bra ord.

Jag måste försöka tänka om och tänka att det är en utmaning, att jag får vara med mina fina barn. Försöka inte bli stressad och njuta av stunden.

Men det är inte det lättaste när man har skrikfest eller gnällparty och känner sig fruktansvärt otillräcklig.

I går gick babymisten sönder, den hoppade rakt ner i golvet och tog livet av sig. Så nu är Alfred snorig. Jag har faktiskt inte tänk att den varit så bra men nu när vi är utan så är det en otrolig skillnad. Jag har beställt en ny. Hoppas snuvan ger med sig för honom snart, min snuva börjar försvinna och det eländiga rethostan är här istället. Fy vad jag låg och hostade i går innan jag somnade.

****
Klara avskyr verkligen vagnen, 20 min står hon sen blir hon väldigt arg. När hon sen kommer upp i famnen blir hon väldigt glad..Busunge.

Lite tråkigt för jag skulle vilja promenera mer än vad vi gör, jag brukar ha sele med mig men det är lite krångligare nu när det är kallare med jackor och overaller. Det kanske blir bättre när de kan börja använda sittdelarna.

Hon har förövrigt börjat prata mer nu och använda rösten, nu tittar hon på oss och diskuterar. Jag blir jämt så rörd och gråter en skvätt. Lika när Alfred tittar på mig och pratar. Jävla pipsill man blivit då.

I morgon blir de fyra månader :) Fantastiskt!

****
Fick en popcornmaskin av maken. Väldigt smarrigt.


Kommentarer

  1. min lilla avskyddeliggdelen också, bar henne mest hela tiden i bärselet. jag hade vinterjackan uppknäppt (det var inte så kallt i vintras och ungen var het som en kamin) och svepte den över henne så den skyddade hennes armar iaf. sen när hon somnat kunde jsg lägga ner henne. i sittdelen. har aldrig använt liggdelen. :)

    SvaraRadera
  2. Min son avskydde också liggdelen så när han var liten så när han var 3.5 månad bytte jag till sittdelen och köpte en INOVI-dyna stl L. Då kommer klara garanterat sitta som en drottning o gilla att åka vagn. fördelen med ergonomisk sittdel som selecten har är att dom kan sitta upp tidigare. jag hade dock aldrig helt sittläge utan alltid lite lutat.
    Dynan är dyr men finns bra begagnade på barnvagnssida på Facebook.

    Kram från Malin i Skåneland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh! Då ska vi rota fram sittdelen till selecten o köpa en sån sittdyna. Tack för bra tips! Den borde ju funka i teutonian oxå.

      Radera
    2. Vi bytte oxå till sittdelen när dottern vara 4 månader, blev en mycket nöjdare bebis (och mamma) ;-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering