Influensa

Jag uppskattar verkligen den här lilla stunden på morgonen, oftast lyckas jag både duscha, äta frukost och blogga innan de vaknar. Det är så skönt att bara vara jag en stund. Jag kliver alltid upp tidigt så jag får den här stunden för jag kan ju ändå inte sova.

Dagen gick riktigt bra i går, Klara var som en liten solstråle. Alfred var..hmm..vi låter det vara osagt :)

Hon har börjat skratta lite och är så charmig, hon vände sig själv i går till mage för första (andra) gången utan hjälp. Hon blir så arg och frustrerad när hon inte lyckas, och när hon väl landar på mage blir hon arg över det oxå för då har armen fastnat. Alfred är mer som en strandad säl, han ligger där och sprattlar och jollrar.

Hon försöker slicka på allting och nu har de verkligen börjat uppskatta snuttarna, de trycker in dem i munnen och tuggar på dem, myser med dem och Alfred blir så pömsig när snutten hamnar vid kinden. Han klipper med ögonen och låter fff..ööö...mmmm..

****
Malin har varit helt fantastisk och hjälpt mig hitta inovadynor till city select vagnen och inte nog med det, hon hjälpte oss att få i hop sittdelarna (liggdelen måste slaktas och delar tas till sittdelen). Så nu har vi en fin sittdel till Klara, både hon och Alfred såg nöjda ut när de satt där så det ska bli kul att prova. Eftersom vi bara fått en dyna (Alfreds) så låter vi en liggdel vara kvar.

TACK Malin!

****
I dag ska vi åka och ta influensavaccinet, jag brukar lyckas åka på det med jämna mellanrum (får det jämt av maken, han är ju värre än dagisbarn att släpa hem sjukdomar) så för att skydda oss och barnen så ska vi åka på dropin.

I morgon ska vi nog till min pappa, för nu är vi friska nog. Så det är lika bra att få det gjort, tycker inte alls om att åka dit. Smutsigt och....nää. Usch.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering