Alfred sjuk :(

I går tog vi oss i väg till öppna förskolan och jag tog den lilla vagnen, den är ju 10 kg lättare så slipper jag komma inflåsandes som jag brukar. Det hjälpte föga. Jag var rödblommig och svettig ändå. Alla tittar så på mig, jag får ju springa flera gånger fram och tillbaka för att hämta barn osv. Sen tar jag liksom upp halva rummet.

Gipstavlorna var klara. Åh så fina de blev! Nästa gång ska jag nog göra örngott med tryck.

Jag kände igen några som var där, någon var där förra veckan och någon går i min mammagrupp. Genomsnittsåldern på öppna förskolan är väl typ...22. I alla fall de gånger jag varit där.

I alla fall så fick jag i mig både både bulle, kaffe och smörgås. Fröknarna håller mer än gärna någon bebis även om jag mest använder babysittrarna eller mitt knä.

Sen var det sångstund, vi var inte så många men Klara somnade mitt i sången och Alfred fick sitta i en frökens knä. Men han tycker det är lite läskigt så efter en stund åkte underläppen fram och vi gick ut. Efter en stund blev han ledsen och då var det dags för mat. Väldigt slabbigt att hålla på med flaskor, hitta en bra plats, springa fram och tillbaka men det gick bra. En fröken kom och hjälpte mig och vi passade på att prata om BVC lite.

 Sen var det skytteltrafik att byta blöja, deras skötbord sitter så högt att jag knappt når upp. Jag hinner ju inte prata med en endaste människa, allt tar ju sån tid för mig..De tittar lite skräckslaget på mig när jag organiserar runt alla bebisar och saker.

Sen var det plötsligt dags att gå hem.

Då ringde min fina granne, de hade en malmbyrå över till oss så jag var och tittade på den och deras hall som de gjort om. De hade satt spegeldörrar i hålet där man har kläder. Så vill jag oxå ha det.

Byrån har vi nu tryckt in i det lilla rummet, där har vi redan en massa saker..För mycket..Men vi behöver förvaring.

Sen gick hela eftermiddagen bra, maken kom hem lite tidigare. En riktigt bra dag!


****
Men det som inte var bra var att Alfred var lite täppt på morgonen, han brukar vara det så jag tänkte inte närmare på det. Jag har fått rådet att spruta med koksalt men jag tycker inte det funkar så bra.

Sen när vi kom hem så började det bli lite snorigt i näsan och sen blev han täppt och lite rosslig. Så fort det gick! Från ingenting till snuvig. Ingen feber dock.

Jag har använt snorsugen för första gången, halväckligt men bara det underlättar för Alfred så gör jag vad som helst. Jag använder babymist och koksalt..Vet inte om det blivit bättre av allt det där. Tycker det sitter längre bak.

Han har sovit i natt i alla fall, vi höjde fotändan på hans säng.

Kan jag göra nåt mer? Vad ska jag tänka på?

Stackars Alfred först  så får han en fas, sen vaccin och ny fas och nu förkyld!

****
I dag är det mammagrupp, jag vet inte om jag ska gå, Alfred är sjuk och Klara ska på återbesök på sjukhuset med knölen. Orkar hon ett pass mammor och barn oxå?

I morgon är det bröllopsdag, jag tror vi firar vi 16 år som gifta..SEXTON! Omg!

****
Så här fina dregglisar syr vilda.com. Jag älskar dem!!


Fina tavlor!



Kommentarer

  1. Hej!

    Long time, no seen... jag läser dig varendaste dag men det går ju inte att kommentera från mobilen :-(

    Stackars Alfred, hoppas det håller sig på en vettig nivå och inte blir sämre. Vi har alltid höjt huvudändan på sängen när barnen varit förkylda, tänker att då blir det lättare för dem att andas. När det var så illa att det inte hjälpte fick tjejjerna sova hos mig som halvsatt upp i sängen (vi hade höjbar säng då).

    Vilka fina tavlor, sån vill jag också göra. Gjorde ni avtryck i "playdoh" och gjöt gips i formen?

    Vi har fått en överraskning som levereras i mars/april. Efter en massa hormonbehandlingar för att få de två flickor vi har idag så kommer det nu en sladdis som inte alls var planerad men väldigt välkommen! Det blir verkligen som att börja om, flickorna är ju stora nu (11 och 13).

    Kram
    /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort grattis Åsa! Säg till om du behöver saker, har en massa över. Kram

      Radera
  2. Oh vilka fina tavlor du gjort. Tänk att du orkar med allt grejande med mammagrupper mm. Jag skulle förmodligen sitta hemma i nån slags koma om jag hade haft tvillingar.
    Det är så härligt att läsa om era småttingar och det känns som om de är lite mina också bara för att jag hängt med här ett tag.
    Hoppas nu att Alfreds förkylning inte blir så jobbig och att Klara är okej och fri från knölen..

    Massor med kramar till er från Lena och missarna

    SvaraRadera
  3. Apropå det där med barnen och katterna.. jag har bara en katt och ett barn men hade också dåligt samvete för den minskade tid/kärlek katten fick efter barnet kommit.
    Men nu, när barnet snart är ett och ett halvt, vilken glädje de båda har av varandra. De har blivit som små kompisar , så katten får kärlek och lek av honom och vice versa (när man själv kanske inte alltid orkar). Så det dåliga samvetet behöver man inte känna på samma sätt längre när de två har varandra också :)

    SvaraRadera
  4. Men gud vad fina tavlor!!! Sånna gjorde man inte på min öppna förskola kan jag säga! Nu blir jag riktigt avundsjuk!! Hur bra som helst!!!

    SvaraRadera
  5. Åh, jobbigt Alfred har haft de på sistone :-( hoppas han kryar på sig snart och att syrran och ni klarar er undan! Höjde du fotändan? Ligger han med huvudet åt det hållet då? Annars gör det ju ingen verkan :-) man höjer för att huvudet ska komma upp lite och därmed öppna upp näsan lite.

    SvaraRadera
  6. Jag fick tipset från min BVC-sköterska att riktigt skölja igenom näsan med koksalt (inte bara spruta som med vanlig nässpray), det fungerade riktigt bra!

    SvaraRadera
  7. Såå fina tavlor!
    Höj huvudändan så Alfred kommer upp med huvudet eller lägg en hög med handdukar i sluttande backe under babynestet.
    koksalt har jag alltid tyckt va dåligt o inte gett verkan. köp Physiomer baby. där är havssalt i den och hjälper bättre, fick tipset på min BVC. 15 minuter innan mat o det 'snor o grejor' som lossnar följer med ner när dom äter sedan. låter kanske lite äckligt men bättre på det sättet. Dom säger att ju mer man suger ju mer slem o snor bildas. hoppas han blir frisk snart.
    kram från Malin i Skåneland

    SvaraRadera
  8. Min lilla var uttråkad och gnällde fasligt när vi var hemma, men det gick över så fort vi gick ut alt fick besök. Kan vara så med dina om de inte är lite för unga än... men så var det för mig iaf.

    Jättefina tavlor! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering