Till minne av...

Jag har sovit okey i natt och hann tom med lite morgonmys med Robban, men klockan 06.05 tyckte Klara att det var dags att vakna. Hon fick vara med vid både dusch och frukost, hon har varit lite kinkig hela morgonen men sen slocknade hon och då passade Alfred på att vakna i stället.

De sover ju ca 3,5 timme under ett pass på natten vilket gör att våra bra tider har förskjutits, men det glädjer mig å andra sidan för tänk om de börjar sova lite längre på nätterna..Om 7 dagar fyller de ju två månader. Men jag tror utvecklingsmässigt att de är ca 1 månad.

När maken vaknade så åkte vi till plantagen, ett perfekt ställe att spatserar runt i och fika lite. Knappt en människa var där. Vi köpte lite buskar och gräs, en ny fågelautomat och ljung till gravarna.

Sen åkte vi till svärföräldrarnas grav, jag saknar de så oerhört. De hade varit de perfekta familjemedlemmarna till våra barn och överöst de med kärlek. Jag saknar min svärfar varje dag och älskade honom mer än mina föräldrar.

I måndags har svärfar varit död i 5 år, en av de vackraste människor jag känt. 23 år fick vi tillsammans.

När vi kom hem har vi varit i trädgården och grävt upp buskar och solat.

En riktigt bra dag trots lite gnöliga katter och barn.

****
Läkarbesök och BVC står på schemat i morgon. Och ett glas vin, har hittat ett vitt som smakar okey och är 9 % alkohol. Perfekt för mig som dricker typ 1 glas per år och tycker de flesta viner smakar sprit.

****
I morgon är det Isaks dag. Då är det 1 år sen jag födde och miste honom.

Mer om honom i morgon.
Hälsar på farmor och farfar


Kommentarer

  1. Va fint
    När vi hade årsdag för vår lilla ängel samlade jag närmsta släkt vid graven vi sjöng tände ljus. Hemma sen hade jag beställt en tårta som vi tände 1 ljus på, i år blir det 2 ljus. Kändes fint. Hur ni än gör vill jag sända lite styrka till er. <3 krama om varandra <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering