En råtta i Huset!

Kan tilläggas att vi har INNEkatter, alltså såna som aldrig går ut förutom på vår innätade altan dit vi har kattlucka.

Så kl 22 i går skulle jag gå och lägga mig. In kommer Greta med en mus i munnen, jag tror förstås att det är låtsas för hon går alltid runt med en sån i munnen.

Så släpper hon den och den springer in under skänken, vi och katterna får spelet och sen börjar en jakt på en timme. Vi förseglar huset för att den ska kunna springa ut, i stället så springer den in under mina ben och in under kylskåpet.

Jag skriker som i en skräckfilm och har hjärtklappning när den se ut att anfalla mig. Men musen är borta och har ännu inte denna tidpunkt kommit fram trots vi snart skruvat ner hela köket. Katterna gav upp och gick och la sig men jag kunde ju inte somna.

Så nu är jag så trött så jag är yr i huvudet, maken ska köpa råttfällor men mer än så kan vi inte göra?  Förslag?

Det känns äckligt och smutsigt, jag är faktiskt inte rädd för råttor/möss men att ha den i köket och när vi har småbarn här känns inte som nån höjdare.

Greta är förövrigt till salu nu. Eller snarare bortskänkes!



Kommentarer

  1. Haha!
    Söt e hon din kisse!

    SvaraRadera
  2. Er hem- och villaförsäkring kanske innehåller gratis skadedjursbekämpning, kolla upp i villkoren om ni inte kan ringa efter Anticimex istället för att jaga själva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guuud vilken smart ide! Vu kollade o vi har nånting. Om den inte fastnat i fällan så ringer vi i morgon. Tack

      Radera
  3. I hemförsäkringen hade vi tillgång till anticimex utan självrisk! Funkade bra.

    SvaraRadera
  4. Bara inte någon av katterna fastnar i någon av fällorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara. Det är under köksbänken o har en list framför sig

      Radera
  5. Det finns "mus-skrämmande" som man sätter i eluttag som avger högfrekventa ljud. Både föräldrar och svärföräldrar har sådana och de funkar. Min kisse reagerar inte på den. Kan vara värt att testa.

    Mus kramar

    SvaraRadera
  6. Fast skippa gärna musskrämmorna! Finns kattskrämmor med och mycket riktigt bryr sig katter inte om dem (vad jag sett). Är man däremot människa och hör höga frekvenser, vilket barn ofta gör, är de tortyr! Jag har aldrig blivit så plågad som av de apparaterna.

    Anticimex verkar väl annars bra - om inte annat kanske ringa och rådgöra med dem!?

    Hoppas ni får ordning på den lille gynnaren!

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Kan rekommendera en elektrisk musfälla från Granngården som heter Victor. Lägg lite dubbelnougat som bete. Supereffektivt och lätt att tömma.. De dör på direkten. Inget plågsamt. Hade någon annan musfälla men där stal de bara betet.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering