Besök på BVC

Alltså jag har tydligen inte lärt mig ännu. I går innan vi skulle gå till BVC bytte jag om så vi skulle hinna med att mata innan vi gick och det inte skulle bli panik och jag skulle komma i myskläder dit.

Och vad hände? Klara kaskadkräktes över hela sig och mig. 5 minuter innan vi skulle gå. Der gad, så trött jag blev. Samtidigt slogs katterna och maken tjata hål i mitt huvud, ens tålamod är ju inte det bästa och många svordomar blev det. En promenad på 25 till BVC gjorde att jag mådde lite bättre.

På hemvägen däremot så skrek Klara halva vägen, till slut fick jag ta upp henne och putta den stora tvillingvagnen och ha henne i famnen.

(maken hämtade paket på posten så jag var själv)

Hos BVC gick det bra, Alfred väger nu 4,5 kg och Klara 3,6, båda har nästan vuxit 2 cm från förra veckan.

Och vi ska

-Väcka efter 4 timmar (Alfred behöver inte men vi måste ju ha dem synkade.)
-Fortsätta koka vatten
-Träffa läkare nästa vecka
-Syster med barn får vänta att komma
-Inga barn på besök och inga folksamlingar
-rotaviruset är inbokat när de är i vecka 11


Klara får mkt beröm att hon är så med och vaken och jag gillar sköterskans omtanke och mys med barnen.

****
Morgonen inleddes med tre vackra rådjur på vår tomt. Oj, vad katten Greta kikade ut genom staketet.

I dag har barnen sovit i vagnen medans vi har klippt häcken, vi håller på att utöka tomten och har planterat nytt och den gamla ska bort.

Men nu har jag träningsvärk i armarna.

Motionen firade jag med lite ostbågar.

****
Extrapris på selet. Det har i dag provats i skarpt läge och funkade utmärkt. Båda barnen slocknar som ljus i dem och man har två händer fria till annat. Nästan omöjligt att få på själv men med lite träning så....

Barnen har även fått vår högtalare och gamla telefon i sitt rum och där spelas numer Rockabye baby. Underbara vaggvisor för barn som gör att våra slocknar och drömmer vackra drömmar.

****

Ser ni at de har lika kläder men olika färger :-)

Vaggvisorna funkar även på Robban

Test med Alfred.



Kommentarer

  1. Jag trodde aldrig jag skulle få på mig den där selen själv. Jag svor och var förbannad men idag och utan spädbarnsinlägget är jag som värsta experten!! Så... Övning ger färdighet. Som allt annat!

    De är så fina era små! Blir nästan, jättenästan, sugen på en till ;)

    SvaraRadera
  2. Himmel så fina de är. Önskar att jag kunde komma och snusa på dem. Jag älskar småbarnens nackar för där finns det klasar av pussar man bara måste pussa bort,,,
    Kramis Lena och missarna

    SvaraRadera
  3. Bra val av sele :) När du blir van kan du alltid ha en under vagnen för situationer som idag. Så har jag fortfarande och min är 6 mån

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering