Sjukhusbesök..eller????

Alltså, hur lyckas folk komma i väg med sina barn i tid. Då vi har 3 timmarsspannet så är det väldigt meckigt att få till det.

Vi klev upp tidigt och arrangerade resan med mat, packade skötväska, grejade med babyskyddet (obegriplig) och satte oss i bilen och åkte, i god tid! Jättestolta!

Då hör vi att det är melodikrysset, vafan. Har de bytt dag på melodikrysset nu också? Till söndagar? Stunden är kommen!

Sen kollar maken för säkerhetsskull att det verkligen är söndag i kalendern. Öhh. Nej. Det är ju lördag.

LÖRDAG! Vafan!

Så nu har vi tränat inför morgondagens besök. Hoppas inga grannar såg oss. Gode gud.

****
Det är inte lätt att få in sömntimmar, men i går lyckades jag kanske sova 3-4 st under natten. Det är bättre än inget. Klara har ju alltid skriktid efter 22 målet men det slutade med att både han och Klara låg och snarkade i sängen med henne på hans bröst.

Hon är väldigt duktig och äta, vi sondar bara ibland, hon blir fortfarande andfådd vi maten så vi får ta många raster under målet, hon har svårt att syresätta sig och äta samtidigt.

Men sen i går så krånglar sonden och i morse drog hon ur den. Så jag ska ringa sjukhuset och fråga vad vi ska göra. Jag gissar det kan vänta tills i morgon då hon ändå äter rätt bra. Vi får ge henne lite oftare kanske om har svårt att äta. Hon har fortfarande inte greppat snuttningen riktigt och får mkt luft i magen och magknip.

****
I går kom bästa dalakompisen med familj förbi! Vilken glad överraskning! Tvillingarna fick varsin väldigt fin och mjuk nalle.

Men precis när de kom hade Alfred kräkts på mig, mellan tuttarna så det rann ner på magen. Trevligt!

Sen kom bästa grannen och hade köpt väldigt fina filtar från polarn och pyret och lite kläder (hon har fått för sig att de fryser :)

Sen fick vi paket av finaste Malin från skåneland! Fantastiska filtar och fina kort som vi ska spara till minnesboken

Sen fick vi stickade koftor av makens släktingar.

Och jag kan säga att det går åt både filtar och Ikeas småtrasor..Herregud. Slabbar inte barnen så är det vi.

Jag efterlyser Medela flaska, den är till Klara, för snutt och katastrof vid sond, men vi fick bara en med oss och det är ett väldans kokande på den. Vi har nappar till den, men jag har googlat flaskan och hittar den ingenstans. Ska fråga om vi kan få en extra på sjukhuset men tills Klara kan äta på annat sätt måste vi ha fler flaskor.

Vet nån, eller har nån? (det är en nuk kork till den)

I dag blir projekt bada bebis.

Intressant.

Katt och bebismys






Kommentarer

  1. Några apotek har Medela flaskor, och flera affärer, typ babyland, babyproffsen med flera. Annars kan du köpa på nätet, billigt och du får de hem i posten. Googla så får du se, massor av nätshop som säljer de. Jollyroom, lekmer.
    Härligt att se att det går framåt!
    Ja, detta att ting tar tid, får man lära sig. Spelar ingen roll hur god tid man har på sig, det räcker att bägge gör sig ut och man får starta på blöjskift igjen. Har man otur så gör de det flera gånger på stört.... Blir lätt minst en halv timme försenad då.
    Välkommen som tvillingförälder !!

    Kram Ahm66

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både vi o grannarna har tittat på 5 apotek, lekmer och flera andra nät affärer. Men just denna sort finns inte

      Radera
  2. Har kommenterat tidigare. Mamma till en liten äggdonationstjej som följer din berättelse. Vi hyrde elektronisk bröstpump och köpte sedan manuell, Medela bägge två. Då följde det med exakt sådana flaskor så vi har 3-4 st över så jag skulle kunna posta 1 eller 2 till dig. Mailar dig/ J

    SvaraRadera
  3. Grattis till att ni fått komma hem! Det låter som ni har det bra, dock inte så mycket sömn. Och nu har ni ju övat inför resan imorgon ;-)

    SvaraRadera
  4. Komma i tid? Som spädbarnsförälder? Hah! Du dagdrömmer! :D Allt tar tre gånger så lång tid, räkna med det. Jag har alltid varit en sån som kommer i tid men nu.. när jag tror att jag är klar så har jag glömt hälften och då ska jag fixa allt det på en minut. Glöm det. Men du har en bra ursäkt!
    Det ser så mysigt ut med dina bebisar, åh vad härligt för er.. Kram!

    SvaraRadera
  5. Såna flaskor följde med när vi hyrde pump på amningscentrum. Gissar att de är pumptillbehör och inte säljs separat. Kolla med BB. Kram och grattis till er och bebisarna! Har inte lyckats kommentera tidigare. Spännande att följa er

    SvaraRadera
  6. Hej! Just den flaskan är som dom säger tillbehör från sjukhuset. Fick oxå den när jag hyrde pump. Men när jag köpte är den lite mera rund. Men passar med samma napp! Kon

    SvaraRadera
  7. Vi hade såklart också sådana flaskor när vi låg inne på Danderyds neo men så fort vi kom hem bytte vi till Dr. Browmns flaskor som är antikolik och luft i magenflaskor, funkade fantastiskt bra. Har dessutom för mig att både mam och nuknappar passade i, vår lilla kille gillade nämligen inte de nappar som kom med.

    SvaraRadera
  8. Jag har en pojk med läpp käk och gomspalt o använder medela flaskor. Jag har köpt dem på apotea.se

    SvaraRadera
  9. Jollyroom.se , sök på medela.
    De flaskorna ser lite annorlunda ut(?) men passar till alla medela står det.
    Har en 300ml jag kan avvara som är köpt därifrån.
    // Caspianne

    SvaraRadera
  10. Skönt att va hemma va!? Snart har ni funnit rutiner för er lilla familj och vardagen flyter på! Hoppas ni gillade presenterna! <3
    jag har en sån flaska jag kan posta till er. men jag vill minnas att när jag var inlagd med min lilla Elton för RS-virus o pumpade och hade mig så passade även esska's flaska till meddelas lock, napp & pump.
    Köper gärna en till er om ni vill prova?

    Annars vet jag att dom har sånna meddela flaskor här i malmö.. men blir kanske dyrt att skicka?
    hjälper dig gärna om jag kan, Cecilia!
    Kram
    Malin i Skåneland

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering