Ledsen idag

I dag har Klara verkligen varit på alerten, efter 9-maten och tvätten så var hon pigg ända till 11.30,  hon låg och jollrade och motionerade i sängen (hon ligger och vevar som en väderkvarn).

Fd kollegan kom precis i rätt tid och fick njuta av både Alfred och Klara när de var vakna. Hon hade förövrigt med sig kanelkaka och goda kladdkakemuffins. Smarrigt!

Det var så roligt att träffa henne och ha henne här, hon är så mysig och gullig och vi fick två väldigt fina barnmuggar av henne. Det var en bra present, något sånt har vi inte alls.

Sen efter maten gick vi en promenad men precis när vi gått runt hörnet på huset började det regna. Meh, så taskigt. Det är ju ändå lite stök att få med sig barn och vagn. Vi gick runt en sväng ändå och trotsade regnet.

Sen när vi kommit in blev Klara väldigt arg och ledsen. Jag vet inte alls vad det var men hon var nästan otröstlig. Så efter lite mat trodde vi hon skulle slockna, men nejdå. Nu ligger hon och diskuterar med sängmobilen och skriker till ibland, otroligt vad hon är vaken mycket.

Jag blir inte stressad när hon skriker, inte heller får jag panik. Inte ens i går när jag var själv hemma och båda skrek i kapp. Det är ju inte så mkt man kan göra, jag tycker mest synd om barnen. I morse vid tvätten tjoade Alfred när jag höll på att tvätta Klara, han ville inte ligga i babysittern så då fick han och Klara trängas vid skötbordet. (hon försökte äta på hans öra, inte poppis)

En liten hint kändes det som hur framtiden blir när maken börjar jobba.

Morgonen avslutades med att Robban bet mig ordentligt i fingret. En ren och skär olycka och faktiskt mitt fel. Han försökte äta upp vindruvornas grenar, jag tog bort den från honom just när han skulle bita tag i den. Mitt finger var i vägen.

Ett djupt hål efter tanden, attans. Jag har tvättat och plåstrat efter konstens alla regler. Sen gäller det att ha uppsikt över den så det inte blir infektion.. Sabla otur då.

****
På tisdag ska jag på jakt efter en ny badbalja. Och en bäddmadrass. Tänkte tvillingarna skulle med då, deras första tur till någon affär..


Från gårdagen, alla skrek samtidigt inkl Robban. Så då fick de trängas hos maken




Kommentarer

  1. En kattbett ska alltid undersökas! Speciellt om det är djupt sår dör tänderna har trängt in! Det blir infektion med sannolikhet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ringer vårdcentralen i morgon och hör.

      Radera
    2. så länge det inte är rött och svullnar så är det ingen fara, det är först om det blir rött och svullnar upp som du ev kan behöva stelkramp och även ev antibiotika, det var detta besked jag fick för ca 4 månader sedan när vi hade en liknande incident härhemma..

      Radera
  2. Skönt att du behåller lugnet. Jag blir knäpp när ett skriker, galen när båda vrålar... Men du har rätt. Det går ju inte att göra så mkt och det är ju mest synd om kidsen. Jag kan ofta undvika skrikfest, bära den lilla och försöka tillfredsställa den stora MEN ibland blir det knas ändå. Jag bara fixar inte skrikande kids och snart är även jag ensam förälder.... Hujedamig! Dela med dig av ditt lugn ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Btw. Båda mina pojkar har varit vakna mkt dagtid. Är hon inte ledsen så är det okej... Sömn reglerar dom själva :)

      Radera
  3. IKEA har badbaljor för 69:- om ni inte ska skaffa en med propp.

    SvaraRadera
  4. Jag kan varmt rekommendera Biltemas badbalja med propp!!! Proppen underlättar verkligen!!! Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  5. Jag blev biten av min katt, också en olycka, och fick dess värre en början till blodförgiftning. Mitt finger blev rött och svullnade upp och det röda spred sig upp längst med armen som ett streck. Vc skickade mig till akuten och där fick jag intravenös antibiotika. Så håll lite koll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur lång tid tog det innan det syntes? O piggade du på,dig fort sen?

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering